Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

Sigma: Sprzedaż wzrosła o 400%, wybór producenta stacji DC w I kw.

Dodane przez Bartłomiej Supernak
13 stycznia 2021
w dziale Biznes
0
auto
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Sigma Technology & Energy Solutions zanotowała wzrost sprzedaży o 398% r/r w 2020 r. Sigma pracuje nad wyborem bazowego producenta stacji DC i liczy na dokonanie jego wyboru w I kw. 2021 r.

„Do tej pory zamontowaliśmy ponad 100 stacji ładowania na terytorium całego kraju. Od 2018 roku współpracujemy z sukcesami z wiodącymi operatorami stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce, co pozwoliło zachować nam ciągłość zleceń i osiągnąć sukces biznesowy w niepewnych czasach, bo za taki trzeba uznać wzrost o 398% r/r” – powiedział Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych (ORPA) członek zarządu Sigma Technology & Energy Solutions Michał Sałata.

W roku 2020 Sigma zamontowała 47 ogólnodostępnych stacji ładowania, z czego 27 z nich stanowiły urządzenia AC, a 20 DC. Przełożyło się to na powstanie 114 publicznych punktów ładowania. Dodatkowych 10 ładowarek zamontowanych przez Sigmę, trafiło do użytku prywatnego.

Na 2021 rok, zarząd spółki postawił sobie równie ambitne cele w postaci wydania minimum 200 nowych projektów budowlanych stacji ładowania samochodów elektrycznych oraz budowy przynajmniej 70 ogólnodostępnych ładowarek, podało ORPA.

„Naszą bazę urządzeń AC stanowią produkty marki Enelion. W przypadku stacji DC, pracujemy nad wyborem bazowego producenta. Proces powinien zakończyć się w I kwartale 2021 roku. W obecnej chwili korzystamy ze stacji DC wiodących europejskich producentów, w zależności od konkretnych wymogów stawianych urządzeniu. Jakość montowanych urządzeń jest dla nas najważniejszym kryterium wyboru” – zapowiedział Sałata.

Sigma chce w roku bieżącym postawić m.in. na edukację. Dziś, to często cena jest czynnikiem decydującym o zakupie zarówno klientów z sektora publicznego, jak i klientów indywidualnych. Celem Sigmy jest m.in. uświadamianie użytkowników i inwestorów, że kilkaset złotych zaoszczędzone na etapie realizacji, może spowodować lawinowy wzrost kosztów eksploatacji oraz mieć wpływ na bezpieczeństwo użytkowników.

„Zauważyliśmy również szkodliwe działania marketingowe, które kuszą wallboxem za 1 zł przy zakupie nowego pojazdu lub innej usługi. Niestety niewielu handlowców interesuje się, czy sieć elektryczna w miejscu montażu wallboxa jest przystosowana do instalacji takiego urządzenia” – podkreślił Sałata.

Jego zdaniem, w niedalekiej przyszłości na rynku ładowarek zarysują się wyraźnie dwa trendy: budowa hubów komunikacyjnych ze stacjami DC oraz znaczny wzrost popularności wallboxów do użytku domowego. Obie te grupy produktów będą zyskiwały udział w rynku kosztem wolnostojących stacji AC. W przypadku infrastruktury publicznej widoczne będą zwiększone nakłady inwestycyjne na budowę stacji ładowania, jednak nie będzie się to przekładało na dynamiczny wzrost liczby nowych urządzeń, ze względu na bardzo zawiły proces projektowania i uzyskiwania wymaganych uzgodnień administracyjnych, blokujący w głównej mierze rozwój infrastruktury publicznej w Polsce.

Sigma Technology & Energy Solutions to jedna z czołowych polskich firm specjalizująca się w projektowaniu, montażu i serwisie eksploatacyjnym stacji ładowania pojazdów elektrycznych BEV i PHEV.

Źródło: ISBnews

Tagi: Sigma
Poprzedni post

Sieć Moya liczyła 300 stacji na koniec 2020

Następny post

E-Vehicles przedstawił ofertę e-busa dla samorządów

pharmacy

Rynek apteczny wzrósł o 1,4% do 37,7 mld zł w 2020

ubrania

CDRL może zamknąć kilka sklepów własnych w galeriach, rozbuduje sieć franczyzową

górnictwo

Branża okołogórnicza chce rozmawiać o wsparciu na rzecz jej transformacji

górnictwo

Wsparcia na rynku pracy po 2030 będzie wymagało 14-36 tys. górników

Mostostal Zabrze

Mostostal Zabrze ma list intencyjny z Posco E&C ws. prac na ok. 400 mln zł netto

biznes

Radosław Domagalski-Łabędzki został prezesem zarządu Rafako

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pomóż ratować życie

Najnowsze

startup

Ruszyła II edycja konkursu dla startupów technologicznych

pharmacy

Rynek apteczny wzrósł o 1,4% do 37,7 mld zł w 2020

gra

Brave Lamb Studio pozyskało z emisji akcji 1,2 mln zł, planuje debiut na GPW

wykres

Cordia International nabyła w wezwaniu 3,28 mln akcji Polnordu

koronawirus

Liczba wykonanych szczepień przeciw COVID-19 wzrosła do ponad 707 tys.

ubrania

CDRL może zamknąć kilka sklepów własnych w galeriach, rozbuduje sieć franczyzową

górnictwo

Branża okołogórnicza chce rozmawiać o wsparciu na rzecz jej transformacji

przemysł

Produkcja przemysłowa wzrosła w grudniu w 28 z 34 działów przemysłu

© 2020 inwestycje.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste

© 2020 inwestycje.pl