PKP Intercity sprzedało 10 mln biletów za pośrednictwem zewnętrznych partnerów, odkąd niecałe 2 lata temu rozpoczęło współpracę w ramach ujednoliconych warunków handlowych, podał przewoźnik.
„Dostępność biletów na połączenia PKP Intercity u zewnętrznych partnerów cieszy się coraz większą popularnością. Sprzedaż biletów za pośrednictwem pierwszego zewnętrznego agenta rozpoczęto w maju 2022 r. Sukcesywnie bilety PKP Intercity oferowały kolejne platformy. Dzisiaj z narodowym przewoźnikiem współpracuje sześciu partnerów: mPay, e-podróżnik.pl, SkyCash, KOLEO, Jakdojade oraz eTravel” – czytamy w komunikacie.
Nowy model sprzedaży, którego wdrażanie rozpoczęto we wrześniu 2021 roku, wyróżnia się ujednoliconymi warunkami handlowymi (UWH) dla wszystkich partnerów. Dzięki temu uproszczone zostały wszelkie kwestie formalne związane z nawiązaniem współpracy. Zyskują na tym przede wszystkim pasażerowie, którzy korzystają z transportu mieszanego. W ten sposób mogą trzymać swoje bilety w jednym miejscu, wyjaśniono.
„Jak pokazują wyniki sprzedaży, współpraca z partnerami w ramach ujednoliconych warunków handlowych przynosi korzyści dla wszystkich stron. Nasi partnerzy mają możliwość sprzedaży biletów przewoźnika, który cieszy się rosnącą popularnością, na klarownych i korzystnych warunkach. Pasażerowie zyskują natomiast wygodny dostęp do naszej oferty. Cieszymy się, że podróżni tak chętnie korzystają z wprowadzanych przez nas rozwiązań” – skomentował wiceprezes Tomasz Gontarz, cytowany w materiale.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2023 r. miał ok. 68 mln pasażerów.
Źródło: ISBnews