Wartość netto sprzedaży gastronomicznej zrealizowanej przez lokale (bez sieci Piwiarnia) działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks wyniosła 15,21 mln zł (wzrost o 6% r/r) i była realizowana przez 72 lokale w maju 2023 r., podała spółka. Narastająco w okresie styczeń-maj przychody restauracji wzrosły o 17,2% r/r do 74,11 mln zł.
„Warto mieć na uwadze, że w maju tego roku na sprzedaż pracowało 12 restauracji mniej niż rok wcześniej, co oznacza mniejszą o 14% sieć. W stosunku do kwietnia też była to jedna restauracja mniej. W zeszłym roku w drugim kwartale był wyraźny wzrost sprzedaży w stosunku do I kwartału, co sprawia, że od kwietnia nasze wyniki porównujemy z wyższą bazą niż na początku tego roku. Mimo to, przy mniejszej liczbie lokali byliśmy w stanie wypracować obroty wyższe niż rok wcześniej. Na sieci porównywalnej te wzrosty są jeszcze większe. Generalnie jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży restauracji, które rosną kolejny miesiąc z rzędu. Zbliżamy się także do przełomowego momentu związanego z restrukturyzacją sieci i w drugim półroczu będziemy widzieli przyrost liczby restauracji, a docelowo powrót do wielkości sieci sprzed pandemii. Spodziewam się, że w drugim półroczu uruchomimy w granicach 10 nowych restauracji, w tym w powracając do mocnych lokalizacji, jak Sphinx na wrocławskim rynku. Do tego jesteśmy na ukończeniu nowych projektów związanych z naszą ofertą, które powinny pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału istniejących restauracji. Jestem przekonany, że nasze restauracje są w większości już dobrze przygotowane do skorzystania z posiadanego potencjału. Wykonana do tej pory praca pozwala na zakończenie w przewidywalnym czasie prac nad nową strategią, którą planujemy ogłosić w III kwartale” – powiedział prezes Sylwester Cacek, cytowany w komunikacie.
Przychody porównywalnej sieci lokali (L2L) w maju wzrosły o 11,6% r/r do 15,02 mln zł. Narastająco wzrost wyniósł 22,6% r/r, dzięki czemu obroty porównywalnej sieci w okresie od stycznia do końca maja 2023 uplasowały się na poziomie 73,32 mln zł, podano również.
Raportowana przez Sfinks Polska sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale własne i franczyzowe działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę, które są objęte bieżącym monitoringiem sprzedaży w ramach systemów informatycznych Sfinksa. Nie obejmuje ona sprzedaży realizowanej przez sieć Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska.
Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
Źródło: ISBnews