Sprzedaż online zrealizowana przez Answear w III kwartale br. wzrosła o 51% r/r do 244 mln zł, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF w II kw. br. wzrosły o 50% r/r do 233 mln zł.
Sprzedaż online za 9 miesięcy 2022 r. wyniosła 607 mln zł i wzrosła o 38% r/r, zaś przychody wg MSSF – o 43% r/r do 608 mln zł, podano.
„Cieszymy się ze wstępnych danych sprzedażowych w III kw. 2022 r. Mimo trudnego otoczenia rynkowego w postaci przede wszystkim dużej inflacji oraz widma recesji nasz biznes stale dynamicznie rośnie w odróżnieniu od konkurencji, która odnotowuje spadki sprzedaży. Potwierdza to zasadność naszej strategii dywersyfikacji geograficznej oraz stałego zwiększania średniej wartości zamówienia. Dodatkowo miniony kwartał był to pierwszy w tym roku pełen okres, który uwzględniał ponownie uruchomiony rynek ukraiński. Tu również pozostajemy optymistami, widzimy stałą odbudowę tego rynku, co powinno w przyszłości przełożyć się na jeszcze lepszą sprzedaż” – powiedział prezes Answear Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
Dobre wstępne wyniki sprzedażowe Answear w minionym kwartale to m.in. zasługa wykorzystania efektów ekspansji geograficznej na nowe rynki w Europie Południowej, dzięki której rośnie baza klientów oraz ilość realizowanych zamówień. Rozciągłość geograficzna rynków spółki pozwala na jednoczesną sprzedaż nowych kolekcji jesień-zima na rynkach Europy Środkowej i wydłużenie okresu sprzedaży letnich kolekcji na południu kontynentu. Dodatkowo Answear kontynuował działania wspierające budowę świadomości marki, które w III kw. były realizowane w ramach kampanii reklamowych w TV, podkreślono.
„Rozpoczynamy teraz IV kwartał, czyli najbardziej pracowity okres w całym roku. Jesteśmy do niego bardzo dobrze przygotowani, dla naszych klientów mamy bogatą ofertę kolekcji zimowej. Dodatkowo zamierzamy zaprezentować nowe atrakcyjne marki. W planach mamy również przeprowadzenie intensywnej kampanii reklamowej obejmującej TV i video on-line. Liczymy, że tak jak zwykle, IV kwartał będzie dla nas najlepszym okresem w całym roku” – dodał prezes.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Aktualnie Answear.com działa na 10 rynkach. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews