Sprzedaż online zrealizowana przez Answear w III kwartale br. wyniosła 161 mln zł, co oznacza wzrost o 73% r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Skutkowało to również wzrostem przychodów ze sprzedaży, które w III kwartale zwiększyły się o 72% r/r i wyniosły 155 mln zł.
Sprzedaż online za 9 miesięcy 2021 r. wyniosła 439 mln zł i wzrosła o 60% r/r. Przychody ze sprzedaży za 9 miesięcy 2021 r. wyniosły 424 mln zł i wzrosły o 61% r/r, podano w komunikacie.
Zdaniem zarządu, III kw. to okres kontynuacji pozytywnego trendu wzrostu sprzedaży obserwowanego w spółce w całym 2021 r.
„Osiągnięta dynamika r/r na kwartalnej sprzedaży online w wysokości 73% to efekt następujących czynników wzrostu:
– Dynamicznie powiększającej się bogatej oferty produktowej, wprowadzenia do sprzedaży wielu nowych marek, szczególnie w segmencie premium;
– Znaczącej poprawy zatowarowania, zwiększenia szerokości oferty oraz głębokości zapasu towarów oferowanych klientom do natychmiastowego zakupu, skutkującego atrakcyjną i konkurencyjną propozycją kolekcji w okresie letnich wyprzedaży;
– Skutecznych i efektywnych działań marketingowych ukierunkowanych na umocnienie marki na wszystkich rynkach oraz skutkujących wzrostem konwersji i wartości średniego koszyka;
– Zwiększenia liczby rynków na których działa Answear – dwa nowe kierunki, czyli Grecja i Chorwacja, z potencjałem do dalszych wzrostów w kolejnych okresach;
– Dalszego rozwoju własnej platformy e-commerce oraz aplikacji mobilnej wdrożonej na wszystkich rynkach Spółki, skutkującego poprawą doświadczenia zakupowego klienta;
– Stałego zwiększania zdolności magazynowych i wydajności operacyjnej, m.in. poprzez powiększenie powierzchni magazynowej w centrum logistycznym w Kokotowie;
– Dalszego rozwoju marki własnej – nowa kolekcja specjalna Answear.LAB 'Girl Power’ zaoferowana do sprzedaży w trzecim kwartale, wyróżniająca Answear na tle konkurencji i przyciągająca kobiety do sklepu internetowego Answear.com” – czytamy w komentarzu zarządu.
Answear to założony w 2011 e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Spółka prowadzi obecnie działalność w 8 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Grecji, Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od stycznia 2021 r.
Źródło: ISBnews