Sprzedaż opon do samochodów osobowych i dostawczych w Polsce wzrosła o 30% r/r w okresie styczeń – sierpień 2021, podał Continental Opony Polska. W kategorii opon zimowych wzrost wyniósł 40% w tym okresie, a wielosezonowych 70%.
„W okresie od stycznia do sierpnia 2021 r. w Europie odnotowany został prawie 17-proc, wzrost sprzedaży opon do samochodów osobowych i dostawczych w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W tym samym okresie Polsce wzrost ten wyniósł aż 30% i jest jednym z najwyższych na kontynencie” – czytamy w komunikacie.
Rynek opon letnich do samochodów osobowych i dostawczych w okresie od stycznia do sierpnia 2021 r., w odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, wzrósł w Europie o prawie 14%, a w Polsce o ponad 16%. W kategorii opon zimowych wzrost w Europie wyniósł 12%, podczas gdy w Polsce jest to 40%, podano także.
„Zeszłoroczny spadek sprzedaży spowodowany pandemią COVID-19 był w Polsce mniejszy niż na rynkach dotkniętych największą stratą – dla opon osobowych na poziomie średniej europejskiej, dla opon ciężarowych spadki były natomiast mniej znaczące. W tym roku branża oponiarska jest w bardzo szybkim trendzie wzrostu, spowodowanym głównie popytem rynkowym. W Polsce ten wzrost jest jeszcze bardziej dynamiczny niż średnia dla krajów europejskich, szczególnie w kategorii opon zimowych” – skomentował dyrektor generalny Continental Opony Polska Dariusz Wójcik, cytowany w komunikacie.
Znaczące wzrosty sprzedaży odnotowano w segmencie opon wielosezonowych. Na rynkach europejskich w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy roku, wzrost sprzedaży opon wielosezonowych wyniósł 43% w odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. W Polsce ten wzrost wyniósł aż 70%, dodano także.
„Bardzo duży wzrost opon wielosezonowych to wyraźny trend rynkowy, powiązany ze zmianą sposobu użytkowania samochodów – podobnie jak w najbardziej rozwiniętych gospodarkach, pojawiają się drugie i kolejne auta w gospodarstwach domowych. Są one wykorzystywane głównie do dojazdów w miastach – to obszar, gdzie mix dotyczący sposobu poruszania się, średniego przebiegu i warunków pogodowych daje szansę na skuteczne korzystanie z opon wielosezonowych i Polacy również to dostrzegli” – dodał Wójcik.
Na rynkach europejskich zanotowano ponad 24% wzrost sprzedaży opon segmentu Ultra High Performance o średnicy osadzenia 17 cali i więcej. W Polsce ten trend jest prawie dwukrotnie wyższy i wynosi 46%, a udział sprzedaży opon UHP w całej sprzedaży wyniósł 34%. Wzrost segmentu premium w stosunku do roku ubiegłego wynosi 39%.
„W Polsce od dłuższego czasu widoczny jest trend ukierunkowania klientów na wysoką jakość i produkty premium. Podążamy w kierunku najbardziej rozwiniętych państw. Branża oponiarska jest pochodną szeroko rozumianej branży automotive. Park samochodowy w Polsce się rozwija pod względem jakościowym i oddziaływanie tego możemy zaobserwować na rynku opon. W kategorii premium wzrosty u nas należą do jednych z najwyższych w Europie w kategorii UHP – są najwyższe – podsumował dyrektor generalny Continental Opony Polska.
Continental należy do liderów technologicznych w produkcji opon i oferuje szeroką gamę produktów dla samochodów osobowych, pojazdów użytkowych i jednośladów.
Źródło: ISBnews