Sprzedaż piwa w marcu br. spadła o ok. 4,5-5% r/r w marcu, wynika z szacunków Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP).
„Według danych członków Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego sprzedaż piwa w pierwszych tygodniach trwania epidemii (marzec 2020) była niższa o ok. 4,5-5% w porównaniu do takiego samego okresu roku ubiegłego. To sprawia, że tradycyjnie rozpoczynający się o tej porze sezon piwny w tym roku stoi pod dużym znakiem zapytania” – czytamy w komunikacie.
Zamknięcie lokali gastronomicznych, hoteli i barów – to kolejne, bardzo istotne wyzwanie stojące przed branżą, podano także.
„Zatrzymanie sprzedaży w sektorze gastronomicznym oraz brak dodatkowych impulsów do konsumpcji piwa w postaci spotkań towarzyskich, prawdopodobnie przełożą się na wielkość spożycia piwa w tym roku” – powiedział dyrektor generalny ZPPP – Browary Polskie Bartłomiej Morzycki, cytowany w komunikacie.
Obroty małych browarów obniżyły się znacząco, a w niektórych przypadkach spadły do zera, podano także.
„Wiele browarów rzemieślniczych stoi na skraju bankructwa i tylko szybkie, zdecydowane ruchy ze strony rządzących są w stanie uratować te biznesy przed całkowitą likwidacją. Dlatego apelujemy, byśmy mogli sprzedawać online i aby sprzedaż zdalną oraz z dostawą do domu mogły realizować wszystkie podmioty posiadające już jakiś rodzaj zezwolenia detalicznego. Tego rodzaju pomoc byłaby całkowicie bezkosztowa dla budżetu państwa” – powiedział prezes Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych Marek Kamiński, cytowany w komunikacie.
Źródło: ISBnews