Sprzedaż w sklepach internetowych wzrosła o 15% r/r, a liczba transakcji zwiększyła się o 33% r/r w I połołowie bieżącego roku, podał operator płatności Tpay. Jednocześnie okres ten przyniósł spadek średniej wartości koszyka zakupowego (-13%).
Największe wzrosty sprzedaży odnotowała branża poligrafii, wydawnictw i księgarń (+195%), biżuterii i rękodzieła (+137%) oraz rozrywki (+72%), zaś najmocniejszy spadek nastąpił w kategorii artykuły dziecięce (-28%). Średnia wartość koszyka zakupowego najbardziej zmalała w sektorze transportu (-24%), mody i akcesoriów (-13%) oraz budownictwa i narzędzi specjalistycznych (-12%), podano.
„Wzrost sprzedaży i liczby transakcji w handlu internetowym, przy jednoczesnym spadku średniej wartości koszyków zakupowych, pokazuje, że Polacy coraz częściej korzystają z możliwości zakupów online, jednak wykazują się większą oszczędnością. Oprócz efektywniejszego zarządzania finansami polscy klienci mają również większą świadomość swoich oczekiwań oraz potrzebę tworzenia pozytywnych doświadczeń zakupowych poprzez przywiązywanie większej wagi do dopasowanego do ich oczekiwań procesu zakupowego oraz procesu płatności” – powiedział Head of Sales w Tpay Dawid Cichy, cytowany w komunikacie.
Tpay to flagowy produkt Krajowego Integratora Płatności, który działa na polskim rynku płatności online od ponad 12 lat. Spółka ma status Krajowej Instytucji Płatniczej i jest podmiotem regulowanym przez KNF.
Źródło: ISBnews