Wartość sprzedaży w outletach Factory w Polsce, zlokalizowanych w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Gliwicach, wzrosła o 12% r/r w 2023 r., podał operator obiektów Neinver. O blisko 4% przybyło również klientów.
„W minionym roku obserwowaliśmy duże zainteresowanie zakupami w outletach Factory w Polsce, otwartość na doświadczenia realizowane w samym centrum, z możliwością szybkiej i łatwej oceny produktu oraz weryfikacji korzyści. Ważnym czynnikiem było i z pewnością pozostanie też profesjonalne doradztwo zespołów sprzedażowych. Klienci kupowali więcej, o czym świadczy nie tylko 11-proc. wzrost średniego paragonu, ale również liczby kupowanych towarów przez jednego klienta. Regularne akcje promocyjne, towarzyszące stałej ofercie naszych outletów, miały na ten sukces niebagatelny wpływ. To był bardzo dobry, komfortowy rok dla naszych partnerów biznesowych – marek obecnych w outletach Factory” – powiedziała asset management director w Neinver Magdalena Chachulska, cytowana w komunikacie.
Silne międzynarodowe marki zwiększyły obecność w outletach Factory w minionym roku, jak m.in. Hugo Boss i Lacoste w Poznaniu czy United Colors of Benetton i Change Lingerie w Gliwicach. Salon adidas w warszawskim Factory Annopol dwukrotnie zwiększył powierzchnię, podobnie jak w Factory Ursus. Natomiast w tym roku o prawie połowę zwiększył ofertę sprzedaży w Factory Poznań, wymieniono w materiale.
Łączna wartość sprzedaży marek w całym portfelu osiągnęła 1,48 mld euro, co oznacza zwiększenie o 11% r/r. Centra zarządzane przez firmę w sześciu europejskich krajach przyciągnęły w ciągu roku blisko 68 mln klientów, notując wzrost o 8,5% r/r, wskazano również.
W portfolio centrów outletowych sprzedaż marek przekroczyła wyniki z 2022 roku o 12%, utrzymując ciągły wzrost z miesiąca na miesiąc, przy jednoczesnym zwiększeniu liczby odwiedzających o 9% w skali roku. Sprzedaż marek na wszystkich sześciu rynkach przekroczyła poziomy z roku 2022, odnotowując dwucyfrowy wzrost w prawie wszystkich centrach: w Holandii +22%, w Niemczech +20%, w Hiszpanii +13%, w Polsce +12%, we Francji +9% , a we Włoszech +7%, wymieniono w komunikacie.
„Te wyniki są kontynuacją nieprzerwanie rekordowych lat dla naszego portfela od 2017 roku. To niezwykle zachęcające. Co więcej, stabilny, mocny wzrost odnotowywany na przestrzeni ostatnich lat w outletach zarządzanych przez Neinver, mimo znaczących wyzwań rynkowych, potwierdza sukces oferty dla klientów, poszukujących coraz częściej korzyści i pozytywnych doświadczeń. Rozwijamy nasz model biznesowy oraz innowacje, wprowadzając nowe marki i doświadczenia zakupowe, co najwyraźniej dobrze przemawia do naszych klientów” – podsumował prezes Neinver Daniel Losantos.
Neinver to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Czołowy operator centrów outlet w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i Factory. Spółka Neinver, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outlet i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii.
Źródło: ISBnews