Łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych w październiku br. była wyższa o 3,1% r/r, a liczba transakcji wzrosła w tym czasie o 1,6%, wynika z danych Polskiej Izby Handlu (PIH) i Centrum Monitorowania Rynku (CMR).
W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych r/r wyniosła -2,5%, podano.
„W październiku 2021 r. klienci przychodzili do sklepów małoformatowych częściej niż w październiku 2020 r., ale robili mniejsze zakupy – w przeciętnym koszyku było średnio 4,1 produktów, czyli nieco mniej przed rokiem, ale więcej niż dwa lata wcześniej. Średnia wartość paragonu w październiku 2021 r. wynosiła 18,69 zł, czyli o 1,4% więcej niż rok wcześniej i aż o 20% więcej niż rok wcześniej” – czytamy w komunikacie.
Dynamika sprzedaży w supermarketach 301-2500 m2 (z wyłączeniem dyskontów) w październiku 2021: +8,9% m/m ,+2,5% r/r, zakończono.
Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.
Źródło: ISBnews