Strategia Banku Handlowego na lata 2022-2024 zakłada m.in. wzrost przychodów grupy średniorocznie o 6% oraz wskaźnik ROE na poziomie powyżej 12%, podał bank. Strategia zakłada funkcjonowanie dwóch segmentów biznesowych – bankowości instytucjonalnej, która generuje ok. 70% przychodów banku, oraz działalności detalicznej.
„Mamy ambitne plany rozwoju naszej bankowości instytucjonalnej przez kolejne trzy lata. Będziemy wspierać firmy na drodze do sukcesu i rosnąć razem z nimi. Chcemy być instytucją pierwszego wyboru dla klientów planujących międzynarodową ekspansję oraz bankiem globalnych rozwiązań dla firm działających w kraju” – powiedziała prezes Elżbieta Czetwertyńska, cytowana w komunikacie.
„Główne cele finansowe w okresie 2022-2024
• Wzrost przychodów grupy – średniorocznie o 6%
• Wzrost przychodów klientowskich 8% średniorocznie w segmencie bankowości instytucjonalnej i 12% średniorocznie w segmencie bankowości detalicznej
• ROE powyżej 12%
• Współczynnik koszty do przychodów (C/I) 49%
• Średnioroczny wzrost kosztów: 3%” – czytamy w materiale.
Wzrost przychodów klientowskich w bankowości instytucjonalnej bank zamierza osiągnąć dzięki m.in. wykorzystaniu pozycji wiodącego banku inwestycyjnego w Polsce, zaangażowaniu w konsolidację strategicznych sektorów gospodarki, celowej akwizycji firm w Bankowości Przedsiębiorstw (firm o obrotach 15 mln zł do 2 mld zł), upraszczaniu procesów i rewizji polityki kredytowej.
„Bank zamierza pozyskać nowych klientów dzięki produktom i rozwiązaniom, które bazują na światowych rozwiązaniach najwyższej klasy i korzystają z samoobsługowych, cyfrowych procesów, opartych m.in. na biometrii. Nowe usługi wraz z dotychczas oferowanymi utworzą zautomatyzowany ekosystem wygodnej i natychmiastowej komunikacji z bankiem. Bank zaoferuje klientom pakiet usług w zakresie rozwiązań do zarządzania ryzykiem przy transformacji ESG, kontakt z globalnymi ekspertami rynków finansowych, dostarczanie rozwiązań płynnościowych w czasie rzeczywistym czy dynamiczne rozwiązania inwestycyjne do zarządzania przepływami finansowymi o dużej zmienności” – czytamy w komunikacie.
W bankowości detalicznej Citi Handlowy planuje wzrost akwizycji klientów m.in. poprzez rozwój oferty dla klientów zamożnych, oferty ratalnej i poprzez sprzedaż kart kredytowych. W wyniku podejmowanych działań, bank planuje osiągnąć rentowność tego segmentu, podano także.
Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie – najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r. Aktywa razem banku wyniosły 61,85 mld zł na koniec 2021 r.
Źródło: ISBnews