Strategia Banku Pocztowego na lata 2023-2026 „Bank blisko Ciebie i Twoich potrzeb” przewiduje m.in., że w każdym roku jej obowiązywania bank osiągnie ponad 100 mln zł zysku netto, zaś do jej realizacji potrzebne będzie dokapitalizowanie w II poł. 2023 r., podała instytucja.
„Nowa strategia Banku Pocztowego na lata 2023-2026 pn. 'Bank blisko Ciebie i Twoich potrzeb’ oparta jest na sześciu priorytetach, koncentrując się na finansowaniu konsumpcyjnym klientów detalicznych z wykorzystaniem nowego procesu kredytowego i wejścia na rynek e-commerce oraz selektywnej obsłudze klientów segmentu instytucjonalnego, ze szczególnym naciskiem na mieszkalnictwo. Bank mocno stawia na bliską współpracę z Pocztą Polską, odpowiedzialną politykę ryzyka oraz dalszą modernizację technologiczną. Wysoki priorytet nadany jest także kwestiom bezpieczeństwa klientów. Strategia przewiduje, że w każdym roku jej obowiązywania Bank Pocztowy osiągnie wysokie zyski netto – ponad 100 mln zł. Dzięki temu będzie dynamicznie zwiększać kapitały własne, doprowadzając do ich niemal czterokrotnego wzrostu w perspektywie strategii – ponad 1,2 mld zł na koniec 2026 r. W tym czasie blisko dwukrotnie wzrośnie wartość wskaźnika Tier I” – czytamy w komunikacie.
Domenami strategicznymi Banku Pocztowego w horyzoncie strategii 2023-2026 będą finansowanie konsumpcyjne i usługi finansowe dla klientów indywidualnych, obsługa masowych rozliczeń we współpracy z Pocztą Polską, rozwój usług finansowych dla e-commerce oraz usługi finansowe dla segmentu mieszkalnictwa, wskazano.
„Nowa strategia wyraża nasze ambicje, ale także realne możliwości rozwoju z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań rynkowych. Widzimy, że możemy dynamicznie rozwijać się na rynku detalicznym, także w zakresie udzielania kredytów gotówkowych, zdobywając nowych klientów między innymi dzięki jeszcze bliższej współpracy z Pocztą Polską. Wdrożymy bardzo ciekawą ofertę dla podmiotów z rynku e-commerce, która ułatwi nie tylko finansowanie zakupów, ale także samą dostawę towarów. Będziemy także rozwijać portfolio produktów dla sektora mieszkalnictwa” – powiedział prezes Jakub Słupiński, cytowany w komunikacie.
„Ponadto bank będzie nadal odważnie, ale co dla mnie szczególnie ważne – także odpowiedzialnie – inwestował w nowe technologie, m.in. w rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję. Warto podkreślić, że wszystkim zmianom będzie towarzyszyć stabilność finansowa banku. Zakładamy, że w każdym roku realizacji nowej strategii osiągniemy zysk netto przekraczający 100 mln zł, a do 2026 roku zdecydowanie, bo aż czterokrotnie, zwiększymy kapitały własne. Jestem przekonany, że wdrożenie nowej strategii i nowych mechanizmów działania pozwoli Bankowi Pocztowemu na zwiększenie udziału w rynku i dalszy dynamiczny rozwój” – dodał prezes.
Według założeń nowej strategii zysk Banku Pocztowego w każdym roku przekraczać będzie 100 mln zł, wskaźnik ROE wynosić będzie ponad 8%, a koszty ryzyka nie będą przekraczać 0,8%. Koszty rezerw powinny nadal utrzymywać się na niskich poziomach około 0,6%.
„Ponadto bank planuje zakończyć realizację działań planu naprawy w zakresie adekwatności kapitałowej poprzez dokapitalizowanie w II półroczu 2023 r.” – czytamy dalej w komunikacie.
Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.
Źródło: ISBnews