Bank Pocztowy przyjął strategię na lata 2021-2024 – „Budujemy wartość dla interesariuszy”, w której zakłada m.in. osiągnięcie ponad 40 mln zł zysku netto w 2024 r., wskaźnika ROE ponad 6,5% i wskaźnika C/I poniżej 61%, podał bank.
„Strategia banku przewiduje, że w roku 2021 bank osiągnie stratę finansową sięgającą 28 mln zł, by następnie systematycznie poprawiać wyniki finansowe osiągając w 2024 r. zysk netto przekraczający 40 mln zł. Docelowo wskaźnik ROE ma wynieść ponad 6,5%, a wskaźnik C/I ukształtować się poniżej 61%. Koszt ryzyka po przejściowym wzroście w 2021 r. powinien w 2024 r. obniżyć się do 1,45%” – czytamy w komunikacie.
Strategia przewiduje też, w 2021 r. wyhamowana powinna być również tendencja spadkowa w zakresie klientów detalicznych i oczekuje się, że ich liczba zacznie rosnąć w 2022 r.
„Od 2022 roku zgodnie z przyjętym planem finansowych Bank Pocztowy czeka zdecydowana poprawa wszystkich wskaźników. Wcześniej jednak czeka nas wyzwanie związane z negatywnym wpływem na Bank pandemii – chociażby ze względu na mniejszą skalę akcji kredytowej. Odczujemy to szczególnie w przyszłym roku, w którym zanotujemy stratę – tym bardziej potrzebne są nowe ścieżki wzrostu, które pozwolą nam na znaczącą poprawę już w kolejnych latach i wypracowanie 40 mln zysku w 2024 r. Dlatego z jednej strony mówimy o jeszcze większej synergii z Pocztą Polską, między innymi przy tworzeniu nowych kanałów sprzedaży i bogatszej ofercie banku przede wszystkim w Polsce regionalnej. Z drugiej zaś strony chcemy maksymalnie wykorzystać cyfrowy rozwój Banku do zaoferowania rozwiązań wspierających rozwój usług tego typu w Polsce. Czekają nas także zmiany w samej organizacji i dalsza optymalizacja procesów” – skomentował p.o. prezesa Jakub Słupiński, cytowany w komunikacie.
Wskazane w strategii inicjatywy ukierunkowane na rozwój są związane z:
1) nowym spojrzeniem i planem działań ukierunkowanym na dalsze pogłębianie synergii z Pocztą Polską (w tym: reorganizacja w ramach grupy tradycyjnego kanału dystrybucji ukierunkowana na wzrost efektywności, rozwój powiązanej ze sobą w ramach grupy kapitałowej platformy internetowej i mobilnej, wspólny rozwój oferty dla klientów z segmentu e-commerce, działania ukierunkowane na zwiększenie synergii kosztowych);
2) procesem cyfryzacji i automatyzacji, z jednej strony pozwalającym na wyższej jakości obsługę klienta, ale z drugiej na oszczędności kosztowe;
3) dopasowaniem oferty i lepszym wykorzystaniem potencjału banku w obszarze Polski regionalnej;
4) uczestnictwie w programach dystrybucji krajowych i europejskich środków pomocowych, czy oczekiwanym w latach 2021-2024 ożywieniu gospodarczym.
„Z perspektywy banku i sektora bankowego negatywne skutki pandemii COVID-19 będą dopiero w pełni widoczne w 2021 r. Dlatego podstawą zmian i transformacji strategicznej banku będzie skuteczna realizacja działań naprawczych ukierunkowanych na wzrost efektywności i oszczędności kosztowe. Wśród wyróżnionych pięciu grup celów strategicznych wyróżniono: orientacja na potrzeby klientów, cyfryzację bez wykluczenia, efektywność finansową i operacyjną, skuteczne zarządzanie ryzykiem oraz dostarczanie wartości dla interesariuszy” – czytamy dalej.
Bank dokonał także rewizji misji, wizji i wartości, jakimi chce się kierować realizując swe cele strategiczne.
„Chcemy oferować proste i bezpieczne usługi finansowe blisko naszego klienta, w synergii z Pocztą Polską, z korzyścią dla interesariuszy. Przez swą obecność na rynku od ponad trzydziestu lat, ufa nam ponad 800 tys. klientów, którzy korzystają z naszych usług. Zdajemy sobie sprawę, że najbliższe miesiące to będzie szczególny czas, w których mimo prawdopodobnego pogorszenia sytuacji finansowej części klientów, bank będzie starał się szukać odpowiednich rozwiązań do dalszego ich wsparcia w powrocie na ścieżkę stabilizacji, a potem rozwoju” – wskazano także w komunikacie.
Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.
Źródło: ISBnews