Strategia Grupy Fabrity Holding na lata 2024-2026 zakłada koncentrację na dwóch motorach wzrostu: wzroście organicznym i akwizycjach, podała spółka. Nowe inwestycje będą w początkowej fazie finansowane z własnych środków, dodano.
„Finansowanie przedsięwzięć: nowe inwestycje będą w początkowej fazie finansowane z własnych środków. Zakładane jest nabywanie pakietów większościowych w ramach potencjalnych akwizycji M&A, a w konsekwencji zakładane jest, że nowe spółki w Grupie będą podlegały pełnej konsolidacji wyników finansowych” – czytamy w komunikacie.
Nowe emisje akcji będą połączone z ewentualną wymianą udziałów w spółkach zależnych, dodano.
„Naszym celem jest dalszy wzrost przychodów i systematyczne pomnażanie wartości Grupy. Wzrost w najbliższych latach chcemy osiągnąć poprzez połączenie rozwoju organicznego i inwestycji w firmy podobne do nas, ale posiadające konkretne specjalizacje lub działające na wybranych rynkach. Chcemy przy tym, aby wzrost miał charakter zrównoważony i przekładał się na trwałą wartość w długim okresie, a priorytetem jest zachowanie spójnego wizerunku i profilu działalności” – powiedział prezes Tomasz Burczyński, cytowany w komunikacie.
„Kluczowym obszarem naszej działalności pozostaje inżynieria oprogramowania, projektowanie cyfrowych produktów i usług oraz wdrożenia platform low-code, w tym dalszy rozwój naszej własnej platformy Fastive. W każdym z tych obszarów mamy konkretne plany, związane z rozwojem kompetencji i adopcją nowych technologii, rozwojem produktów oraz partnerstwami z dostawcami technologii” – dodał prezes.
Cele strategii będą realizowane głównie poprzez inwestycje w sprzedaż i marketing, inwestycje M&A w nowe spółki, inwestycje zwiększające skuteczność dotarcia do nowych klientów poza Polską, organiczny rozwój współpracy z obecnymi klientami, również na nowych rynkach i w nowych dywizjach biznesowych, a także cross-selling do obecnej bazy klientów na podstawie oferty i kompetencji nowych spółek, wymieniono także w materiale.
Kluczowe założenia strategii Grupy Fabrity Holding na lata 2024-2026 to m.in. dynamika przychodów (CAGR) na poziomie 12-20% w okresie 2024-2026 (w zależności od powodzenia projektów M&A) oraz rentowność EBIT w wysokości 10-12,5%.
Grupa Fabrity (do sierpnia 2023 roku Grupa K2) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi z obszarów software engineering, jak również usługi transformacji cyfrowej. Grupa zawiera spółkę holdingową oraz trzy jednostki biznesowe. Spółka jest notowana na GPW od 2008 r.
Źródło: ISBnews