Amazon ocenia, że szczyt sprzedażowy w Polsce związany z Black Friday i nadchodzącymi świętami Bożego Narodzenia jest silny i generalnie pozostaje zadowolony co do rozwoju biznesu w Polsce, poinformował ISBnews dyrektor generalny Amazon Mourad Taoufiki.
„Obserwujemy bardzo silny szczyt sprzedażowy. Zaczął się – zgodnie z naszymi oczekiwaniami – wcześnie, więc w tym roku będzie wydłużony. Jesteśmy zadowoleni z sezonu przedświątecznego” – powiedział Taoufiki w rozmowie z ISBnews.
Dodał, że Black Friday był dla Amazona rekordowy.
„Nasi klienci oglądają Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, ale to nie wyklucza, by mogli jednocześnie wygodnie kupować w naszym sklepie” – ocenił.
Przypomniał, że Amazon w Polsce jest wciąż na początkowym etapie rozwoju.
„To dopiero początek, ale pozytywnie oceniamy nasze osiągnięcia w Polsce i przyjęcie Amazon.pl przez klientów” – powiedział.
„Kontynuujemy dodawanie sprzedawców do naszego serwisu, nie tylko teraz, w okresie przedświątecznym. W 2021 roku zwiększyliśmy liczbę firm z grona MŚP, sprzedających na Amazon.pl, o 40%. Jesteśmy bardzo zaangażowani w ich rozwój w naszych sklepach. W 2023 r. będziemy kontynuować naszą politykę wspierania sprzedawców, przede wszystkim dając im proste narzędzia sprzedaży w kraju i za granicą, pomagając im chronić ich marki oraz oferując im usługę Fulfilment by Amazon (FBA), czyli pełną obsługę sprzedażową i logistyczną. Współpraca z Amazon jest dla nich łatwa i bezpieczna” – podkreślił Taoufiki.
Dodał, że Amazon chce być mocny w każdej kategorii produktowej.
„Stawiamy na to, by klient wygodnie znalazł to, czego potrzebuje w dobrej cenie i z szybką dostawą – niezależnie od rodzaju produktu” – wskazał.
Amazon działa w Polsce od 2014 roku i stworzył ponad 25 tys. stałych miejsc pracy w 10 centrach logistyki, a także w biurze Amazon Web Services w Warszawie oraz Centrach Rozwoju Technologii w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Amazon.pl wystartował w marcu 2021.
Źródło: ISBnews