Allegro planuje przeprowadzić testy usługi logistycznej Allegro Fulfillment, jak również uruchomić pierwsze własne automaty paczkowe w III kw. tego roku, poinformował ISBnews dyrektor finansowy Allegro Jon Eastick. Podtrzymał, że oba projekty mają zostać uruchomione komercyjnie do końca tego roku.
„Projekt Allegro Fulfillment rozwija się bardzo szybko. W kwietniu zaczęliśmy ponosić koszty najmu, w tej chwili inwestujemy w rozwój tego magazynu – zatrudniamy zespół i inwestujemy w software. Spodziewamy się, że już w trzecim kwartale testy całego systemu będą prowadzone z kilkunastoma albo trochę więcej sprzedawców. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, komercyjnie powinniśmy uruchomić tę usługę do końca tego roku” – powiedział Eastick w rozmowie z ISBnews.
W ramach usługi fulfillment Allegro chce zaoferować sprzedawcom pełną obsługę logistyczną ich zamówień: magazynowanie, kompletowanie i pakowanie, wysyłkę produktów, obsługę zwrotów oraz obsługę posprzedażową.
„Jeśli chodzi o własne automaty paczkowe, wiele elementów w tym projekcie jest już realizowanych. Mamy zasadniczą część zespołu, powiększamy go, żeby jeszcze szybciej pozyskiwać lokalizacje. Są już pierwsze lokalizacje. Mamy umowy na dostawy – pierwsze automaty powinniśmy otrzymać w ciągu najbliższych tygodni, co oznacza, że mogą zacząć się pojawiać na ulicach w III kwartale. Podtrzymujemy plany na ten rok, a więc komercyjny start tego projektu oraz pierwszych 1 500 automatów. Wszystko idzie zgodnie z planem” – powiedział dyrektor finansowy.
„Obok planów rozwoju sieci własnych automatów paczkowych i rozwoju Paczkomatów przez naszego partnera – InPost, planujemy też rozwój Allegro Punkty. Na razie jest za wcześnie, by mówić o kolejnych partnerach” – dodał.
Kilka dni temu Allegro ogłosiło, że uruchamia partnerską sieć Allegro Punkty z możliwością odbioru przesyłki dzień po jej nadaniu – w maju otworzy w salonikach prasowych Kolportera dodatkowe 600 punktów odbioru.
„Spodziewamy się, że trend rosnącej liczby klientów utrzyma się w całym roku ” – wskazał też Eastick.
W I kw. br. liczba aktywnych kupujących przekroczyła 13,2 mln (+13,4% r/r), a ich roczne wydatki wyniosły średnio 2 880 zł (+38,9% r/r).
Dyrektor finansowy podtrzymał też, że Allegro na razie nie planuje wypłacania dywidendy.
„Nasza polityka dywidendowa pozostaje bez zmian – tak jak ją przedstawiliśmy na etapie IPO. Widzimy dalsze ogromne możliwości rozwoju i inwestycji w Polsce oraz za granicą. Na tym etapie jesteśmy zdania, że inwestycje te zapewnią akcjonariuszom lepszy zwrot z inwestycji, niż poprzez wypłatę dywidendy. Dlatego na razie polityka się nie zmienia” – podsumował Eastick.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Źródło: ISBnews