Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

Top5 w Polsce: Allegro, Google, Rossmann, Samsung, Wedel

Dodane przez Bartłomiej Supernak
15 czerwca 2021
w dziale Biznes
0
praca
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Wśród globalnie ocenianych marek w badaniu Meaningful Brands 2021 najlepiej wypadły: Google, Pay Pal, WhatsUp, YouTube i Samsung. W Polsce w pierwszej piątce znalazły się: Allegro, Google, Rossmann, Samsung i Wedel, podała agencja Havas, która prowadzi to badanie od 2009 r. Globalnie 47% marek postrzegana jest jako godna zaufania, w Polsce wskaźnik ten wynosi zaledwie 28%.

„Badanie przeprowadzone wśród 395 000 konsumentów na całym świecie wykazało, że pogłębia się przepaść między oczekiwaniami ludzi a realną wartością, którą dostarczają im marki. Luka pomiędzy oczekiwaniami konsumentów i oceną marek rośnie, ponieważ składają one obietnice, których potem nie dotrzymują. A ludzie poszukują marek, które są w stanie wnieść realną zmianę w ich życie. Badanie Meaningful Brands pokazuje, że doprowadziło to do 'Ery konsumenckiego cynizmu’, która ma bezpośredni wpływ na relacje ludzi z markami i ich zaufanie do nich. Tylko 47% marek jest ocenianych jako godna zaufania, a aż 71% respondentów nie wierzy, że marki dotrzymają złożonych obietnic i jest zmęczona tym, że marki mówią i robią co innego. Co gorsza, tylko 34% konsumentów uważa, że firmy są przejrzyste w kwestii swoich zobowiązań i obietnic” – czytamy w komunikacie.

Od momentu rozpoczęcia badania w 2009 r. znaczenie marek wciąż spada. Tegoroczna fala badania, która mierzy wartość marek w kategoriach funkcjonalnych, osobistych i społecznych, pokazuje, że 75% marek mogłoby zniknąć z dnia na dzień, a większość ludzi się tym nie przejmie lub z łatwością znajdzie zastępstwo, wskazano.

„Zaufanie do marek pozostaje ciągle na niskim poziomie. Globalnie tylko 47% marek postrzegana jest jako godna zaufania, w Polsce wskaźnik ten jest jeszcze niższy i wynosi zaledwie 28%” – czytamy dalej.

Havas podało, że porównanie wyników z kolejnych fal badania w Polsce pokazuje, iż ludzie coraz częściej poszukują osobistych i społecznych wartości marek.

„W tegorocznym badaniu istotność benefitów funkcjonalnych spadła, przy zasadniczym wzroście obszaru osobistego i społecznego. Co ciekawe, w wymiarze funkcjonalnym najważniejszym benefitem dla całego badania w tym roku jest to, żeby marka spełniała swoje obietnice, dopiero potem pojawia się istotność jakości czy ceny produktu. Wyczulenie konsumentów na prawdziwość składanych obietnic jest zjawiskiem, którego w drodze do meaningfulness nie wolno lekceważyć, zwłaszcza w obszarze obietnic osobistych i społecznych” – czytamy dalej.

Badanie Meaningful Brands w Polsce obejmuje ponad 15 tys. wywiadów przeprowadzonych w trzecim kwartale 2020 roku w metodologii CAWI.

Źródło: ISBnews

Tagi: AllegroGoogleRossmannSamsung
Poprzedni post

BOŚ Bank i NCBR będą wspólnie wspierać rozwój zielonych technologii

Następny post

Demolish Games podtrzymuje plan debiutu na NewConnect

praca

Quercus TFI na razie nie utworzy zielonego funduszu

biznes

A. Michałowski i J. Topolski zostali odwołani z zarządu Taurona

hotel

Stopień wykorzystania pokoi hotelowych wzrósł do 34,5% w 2021

kolej, tory

PKP Intercity ogłosiło przetarg na 20 nowych lokomotyw elektrycznych

USA

AGP jest na zaawansowanym etapie wprowadzenia filamentu z grafenem do drukarek 3D do USA

PGNiG

PGNiG Termika zleciło studium wykonalności połączenia do nowego bloku EC Siekierki

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Creotech Instruments, Ze Spółek, inwestorzy.tv

Brona (Creotech Instruments): Chcemy budować własne systemy satelitarne

wykres

Długo tak nie pojedziemy

wakacje

Przychody Novaturas wzrosły o 38% r/r do 21 mln euro w lipcu

praca

Quercus TFI na razie nie utworzy zielonego funduszu

wykres

Quercus TFI: Fundusze dłużne poprawią wyniki w II poł. 2022

dokumenty

KRS zarejestrował zmianę nazwy spółki Groclin na LESS i podwyższenie jej kapitału

Glapiński

Inflacja będzie się obniżać, nie potrzeba silnego zacieśnianie polityki pieniężnej

paliwo

Obniżki cen paliw na stacjach są możliwe jeszcze w następnym tygodniu

Twitter LinkedIn Facebook Youtube LinkedIn


Inwestycje.pl
 to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.