Torpol przewiduje, że pierwsze umowy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi (PKP PLK) na kontrakty prefinansowane przy udziale Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) mogą zostać podpisane na przełomie marca i kwietnia br., poinformował prezes Grzegorz Grabowski. Od czasu ich podpisania będą zależały wyniki spółki w 2023 r. Jak jednak podtrzymał zarząd, niezależnie od tego marże w tym roku będą niższe.
„Nasze przewidywania – są to tylko przewidywania: sądzę, że przełom marca i kwietnia to jest taki okres, kiedy można się spodziewać pierwszych umów podpisanych w ramach tego prefinansowania” – powiedział Grabowski podczas konferencji prasowej, pytany o czas podpisywania umów w ramach kontraktów prefinansowanych przez PFR.
„Dużo zależy od tego, jak szybko podpiszemy kontrakty i jak szybko będziemy mogli realizować przychody z tych kontraktów. Bo to w dużej mierze wpłynie na wyniki roku i na strukturę marży, ale i wielkość przychodów” – dodał prezes, pytany o perspektywę wyników w 2023 r.
Podtrzymał, że marża spadnie w tym roku w ujęciu rocznym.
„Na pewno marże będą zdecydowanie niższe niż w roku 2022 r. Na pewno będzie ciężko nam dogonić i komukolwiek dogonić marże z 2022 r.” – wskazał.
W prezentacji spółka podała też, że inwestycje grupy w 2023 r. wyniosą ok. 29 mln zł wobec 31,2 mln zł rok wcześniej, a najwięcej środków zostanie przeznaczone na maszyny i urządzenia (18,5 mln zł).
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 084,82 mln zł w 2022 r.
Źródło: ISBnews