Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

Triggo rozpoczęło produkcję pilotażowej serii pojazdów w zakładach AMZ Kutno

Dodane przez Bartłomiej Supernak
8 kwietnia 2021
w dziale Biznes
0
Triggo
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Triggo rozpoczęło produkcję pilotażowej serii kilkudziesięciu sztuk pojazdów w zakładach AMZ Kutno, podała spółka. Jej ukończenie planowane jest na przełom 2021 i 2022 roku. W innych obszarach działalności, spółka prowadzi prace w zakresie uzyskania homologacji, toczy zaawansowane rozmowy biznesowe z partnerami branżowymi nt. podjęcia współpracy oraz finalizuje przygotowania do przeprowadzania IPO oraz do debiutu na rynku NewConnect.

„Rozpoczęliśmy produkcję pilotażowej serii prototypów Triggo. To kolejny krok milowy w rozwoju projektu, dzięki któremu w ciągu kilku kwartałów będziemy dysponować flotą kilkudziesięciu pojazdów, które zostaną rozdystrybuowane potencjalnym partnerom biznesowym rozlokowanym w Polsce, Europie i Azji. AMZ Kutno wniesie do projektu swoje know how i wieloletnie doświadczenie w produkcji pojazdów małoseryjnych, dbając o odpowiednią i wysoką jakość prototypów. Na przełomie 2021 i 2022 roku mamy ambicje ukończyć realizację serii pilotażowej. Jednocześnie toczymy zaawansowane rozmowy biznesowe i analizujemy różne warianty w zakresie wytwarzania Triggo w skali masowej” – powiedział prezes Rafał Budweil, cytowany w komunikacie.

AMZ Kutno jest wiodącym polskim podmiotem z branży automotive, zajmującym się projektowaniem, modyfikacją oraz produkcją pojazdów do zastosowań specjalnych, dostarczając środki transportu służbom cywilnym, mundurowym, bankom itd. Przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku od 1999 r., przypomina Triggo.

Celem produkowanej serii pilotażowej jest sprawdzenie prototypów Triggo w wielorakich warunkach drogowych poprzez maksymalizację liczby pokonanych kilometrów. Poddawane testom będzie również ich zastosowanie i adaptacja do różnych gałęzi przemysłu z uwagi na charakter prowadzonych działalności przez potencjalnych partnerów. Pozwoli to na jeszcze bardziej rozległą ocenę jakości konstrukcji Triggo. Prototypy będę podlegały stałemu monitorowaniu parametrów jazdy (celem późniejszej analizy uzyskanych danych) i bieżącym oględzinom stanu technicznego użytkowanych pojazdów.

„Seria pilotażowa ma na celu wykrycie naturalnych z punktu widzenia życia produktu chorób wieku dziecięcego i wprowadzić koniecznie usprawnienia w celu ich usunięcia przed produkcją seryjną zaplanowaną na drugą połowę 2022 roku. Chcemy dostarczyć na rynek dopracowane pod każdym względem rozwiązanie oznaczające rewolucję w miejskiej e-mobilności” – wyjaśnił Budweil.

Triggo jest polskim, innowacyjnym i w pełni elektrycznym pojazdem, który dzięki swojej unikatowej konstrukcji, jako pierwszy na świecie łączy zalety wysokiej mobilności (pokonywanie korków) i łatwości parkowania jednośladów (pozwala zaparkować na 1/5 miejsca dla auta) z bezpieczeństwem i komfortem samochodów miejskich. Kluczowa cechą Triggo jest zmienna geometria podwozia, która umożliwia płynną zamianę konfiguracji pojazdu na manewrową oraz drogową. Zmiana ta pozwala na redukcję szerokości Triggo z 148 cm do 86 cm (czyniąc go węższym wobec niektórych motocykli). Konstrukcja ta jest chroniona patentami o zasięgu międzynarodowym, obejmującymi łącznie obszar zamieszkiwany przez blisko 4 mld ludzi. Projekt jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie przyszłościowych usług współdzielenia środków transportu oraz elektromobilności na największych metropolitarnych rynkach świata.

„W naszej ocenie, osiągnięcie strategicznej pozycji rynkowej Triggo S.A. przyspieszy pozyskanie zewnętrznego kapitału. W najbliższych tygodniach planujemy przeprowadzić ofertę publiczna akcji, którą zrealizujemy w oparciu o memorandum informacyjne pozwalające pozyskać środki do 2,5 mln euro. W dalszej kolejności chcemy ubiegać się o wprowadzenie akcji spółki do obrotu na NewConnect” – zakończył prezes.

Model biznesowy Triggo skupia się na II fundamentach. Pierwszy zakłada koncentrację działań na dostawach pojazdów flotowych dla profesjonalnych odbiorców, w tym operatorów usług car sharing i służb publicznych. Projekt jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie przyszłościowych usług współdzielenia środków transportu oraz elektromobilności na największych, metropolitarnych rynkach Europy, Azji i Ameryk. II filarem jest wdrożenie własnych platform usługowych robo-taxi. To przyszłościowy rynek usług przewozów osób, umożliwiający połączenie wysokiej nominalnej marży brutto obserwowanej w systemach car sharingowych, ze znaczącymi przychodami jednostkowymi (Uber, Bold itd.). Kluczowym aspektem jest autonomiczne przebazowanie pojazdów, prowadzące do wzrostu średniej liczby przejazdów poszczególnych pojazdów przy minimalizacji wkładu pracy człowieka. Triggo już dzisiaj dysponuje w pełni cyfrowym układem sterowania drive-by-wire, tj. punktem wyjścia do bezproblemowej adaptacji systemów autonomicznego przemieszczania się, przypomina spółka.

W lutym prezes informował ISBnews, że Triggo planuje wyprodukowanie w Polsce 50 sztuk pilotażowych przedprodukcyjnych pojazdów do końca 2021 r., a seryjną produkcję planuje uruchomić w połowie 2022 r.

Spółka w styczniu poinformowała, że planuje w I kw. 2021 roku przeprowadzić ofertę publiczną akcji i pozyskać środki do 2,5 mln euro, a w dalszej kolejności chce ubiegać się o wprowadzenie akcji do obrotu na NewConnect.

Pierwszy publiczny pokaz samochodu Triggo – zaprojektowanego i zbudowanego w całości w Polsce – miał miejsce w listopadzie 2018 roku podczas Kongresu 590 i Warsaw Motor Show. Dzięki zmiennej geometrii podwozia, dwuosobowy Triggo pokonuje korki i parkuje ze swobodą jednośladu. Jego prędkość maksymalna to 90km/h. Baterie o łącznej pojemności 15 kWh zapewniają mu zasięg ok. 100 km.

Źródło: ISBnews

Tagi: Triggo
Poprzedni post

Akcje Creepy Jar zadebiutowały na rynku głównym GPW

Następny post

Muller nie oczekuje negatywnych decyzji ministrów zdrowia UE ws. AstraZeneki

sklep

PSH Lewiatan otworzył 43 sklepy w I kw., planuje jeszcze ponad 200 do końca roku

apator

Apator został członkiem Krajowej Izby Klastrów Energii

5g

W zasięgu sieci 5G Plusa jest obecnie ponad 12 mln mieszkańców

finanse

15% firm oddaje do windykacji każdą przeterminowaną fakturę

biznes

Budimex: Artur Popko został powołany na prezesa zarządu

strefa

Inwestycje zadeklarowane w SSE zarządzanych przez ARP to 504,6 mln zł w I kw.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pomóż ratować życie

Najnowsze

sklep

PSH Lewiatan otworzył 43 sklepy w I kw., planuje jeszcze ponad 200 do końca roku

apator

Apator został członkiem Krajowej Izby Klastrów Energii

5g

W zasięgu sieci 5G Plusa jest obecnie ponad 12 mln mieszkańców

finanse

15% firm oddaje do windykacji każdą przeterminowaną fakturę

galeria

Odmrażanie handlu i usług powinno nastąpić po weekendzie majowym

biznes

Budimex: Artur Popko został powołany na prezesa zarządu

technologia

Spadek PKB będzie płytszy i sięgnie 0,9-1,4% r/r w I kw. 2021 wg analityków

grupa kęty

Grupa Kęty podniosła prognozę wyników, w tym zysku netto do 434 mln zł w 2021

© 2020 inwestycje.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste

© 2020 inwestycje.pl