Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora dóbr szybkozbywalnych (FMCG) z okresu 9-13 grudnia.
PRODUKCJA ŻYWNOŚCI I NAPOJÓW
Bezpieczeństwo żywności: Genomtec pozyskał pomysł na rozwój w obszarze diagnostyki bezpieczeństwa żywności z rynku, m.in. od potencjalnych partnerów w procesie M&A, poinformował prezes Miron Tokarski. Ocenił, że rozwiązaniami w tym zakresie mogą być zainteresowani nawet najwięksi producenci żywności.
Ubezpieczenie upraw rolnych: Prezydent podpisał nowelizację ustawy o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, której celem jest umożliwienie rolnikom uzyskania dopłat z budżetu państwa do składek ubezpieczeń upraw słonecznika, facelii, lnu, konopi włóknistych, bobowatych drobnonasiennych, gorczycy i roślin zielarskich oraz podwyższenie limitów stawek dopłat do ubezpieczenia upraw drzew i krzewów owocowych oraz truskawek, podała Kancelaria Prezydenta.
Wsparcie rolnictwa: Grupa Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) udostępni w całej Europie kredyty w wysokości 3 mld euro na wsparcie rolnictwa oraz innych gałęzi biogospodarki, podał EBI. Środki przeznaczone będą głównie dla młodych i nowych rolników, na promowanie zielonych inwestycji i wspieranie równości płci w rolnictwie.
Eksport miodu: W I poł. 2024 r. eksport miodu wzrósł o 35,2% r/r do 876 ton. Największymi odbiorcami polskiego miodu są kraje Unii Europejskiej: Niemcy (1550 ton), Włochy (1548 ton), Hiszpania (955 ton), Francja (784 ton) i Belgia (680 ton). Ważnymi odbiorcami są też: Grecja (649 ton), Rumunia (587 ton), Bułgaria (569 ton) i Litwa (567 ton). Z krajów spoza Europy istotnym rynkiem są Stany Zjednoczone (322 tony miodu). Eksport obejmuje też takie kraje: jak Wielka Brytania (495 ton), Chorwacja (297 ton) czy Kanada (83 tony). W 2023 r. eksport miodu do krajów poza UE wyniósł 1 199 ton, a całościowa sprzedaż poza Polskę prawie 13 tys. ton, co uplasowało nasz kraj na trzecim miejscu w UE, za Hiszpanią (7 128 ton sprzedaż do UE, 27 tys. ton skumulowany wolumen) i Niemcami (5 513 ton sprzedaż do UE, 18 tys. ton całościowa sprzedaż).
Miody pitne: Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa (ZP PRW) zaapelował o stosowne zmiany w regulacji rynku dla producentów miodów pitnych i za przykład daje USA, gdzie od wielu lat trwa prawdziwy boom na te trunki. Wniosek w tej sprawie, będący efektem trwających prawie rok analiz i konsultacji branży, trafił właśnie na biurko ministra rolnictwa. Miodosytnicy wnioskują o rozszerzenie możliwości produkcji. We wniosku podkreślono, że coraz większą popularnością cieszą się lżejsze wyroby, charakteryzujące się niższą zawartością alkoholu i cukru oraz innowacyjnymi smakami i aromatami, zaś producenci napojów na bazie miodu pszczelego dostrzegają te zmiany i widzą potrzebę dostosowania przepisów, tak aby możliwa była produkcja wyrobów na bazie miodu pszczelego, które odpowiadają oczekiwaniom konsumentów. Jednocześnie za kluczowe uznają utrzymanie wysokiej jakości tej kategorii produktów. Opowiadają się za zachowaniem tradycyjnego charakteru miodów pitnych oraz specyficznego, charakterystycznego dla Polski podziału, który uwzględnia proporcje miodu i wody. Równocześnie uznają za istotne rozszerzenie asortymentu o produkty o niższej słodyczy, mniejszej zawartości alkoholu oraz bogatszą gamę wariantów smakowych. Podkreślają również konieczność, aby informacje umieszczone na etykietach miodów pitnych były bardziej zrozumiałe dla konsumentów, którzy nie są zaznajomieni z tą kategorią wyrobów, jak również dla osób nabywających polskie miody pitne za granicą. Zwracają uwagę na potrzebę modyfikacji wybranych parametrów, którymi zgodnie z rozporządzeniem, mają charakteryzować miody pitne. Prezes ZP PRW Magdalena Zielińska podkreśliła, że jest o co walczyć, bo miody pitne to kategoria z olbrzymim potencjałem. „Styl miodów pitnych produkowanych w Polsce jest konserwatywny, a wynika to z przepisów prawnych, które bardzo szczegółowo określają zasady ich produkcji, nie pozostawiając zasadniczo przestrzeni na innowacje. Ograniczają producentów i nie pozwalają im odpowiedzieć na trendy obserwowane aktualnie na rynku alkoholi. Konsumenci oczekują wyrobów lżejszych, mniej słodkich, o niższych zawartościach alkoholu lub wręcz odalkoholizowanych. Ustawa o wyrobach winiarskich blokuje możliwości takiej produkcji, zależy nam zatem na jej nowelizacji” – powiedziała prezes. Miodosytnikom najbardziej zależy na tym, aby zaciekawić swoimi produktami szersze grono konsumentów i to w różnym wieku.
Wsparcie dla rolników: Rolnicy, którzy zajmują się hodowlą trzody chlewnej, bydła, owiec, kóz, koni lub drobiu i ubezpieczyli posiadane zwierzęta od ryzyka zachorowania na co najmniej jedną z chorób zakaźnych (np. salmonellozę, chorobę niebieskiego języka, ASF, wysoce zjadliwą grypę ptaków) będą mogli ubiegać się w ARiMR o pomoc. Wsparcie będzie udzielane w formie refundacji 70% składki ubezpieczenia od ryzyka wystąpienia chorób zakaźnych tych zwierząt. Pomoc finansowana jest z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027. Planowane rozpoczęcie naboru to 27 stycznia 2025 r.
Maszyny rolnicze: W listopadzie br. zarejestrowano 759 nowych ciągników wobec 762 miesiąc wcześniej, ale 77 szt. mniej r/r, wynika ze sporządzonego na podstawie danych CEPiK zestawienia Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych (PIGMiUR). W drugiej podstawowej kategorii nowych maszyn rolniczych – przyczepy – zarejestrowano 335 szt. nowych przyczep rolniczych w listopadzie 2024 r. i była to najmniejsza miesięczna liczba rejestracji jaką notujemy dotychczas w 2024 roku. Ogółem w ciągu 11 miesięcy 2024 roku zarejestrowano 7385 nowych ciągników, czyli o 17,6% mniej r/r oraz 4915 szt. nowych przyczep, czyli o 903 szt. i 15,5% mniej r/r. „Najprawdopodobniej obecny rok należeć będzie do gorszych. Zaobserwowana przez nas rezerwa, z jaką do inwestycji w nowy sprzęt podchodzą rolnicy, zdominowała właściwie trendy w zaopatrywaniu się w takie maszyny. Problem polega wciąż w m.in. w gromadzeniu koniecznego wkładu własnego i w wątpliwościach potencjalnych nabywców, czy obecny czas jest właściwy do nabycia nowych przyczep czy ciągników. O ile w nowych ciągnikach brak jakichś spektakularnych spadków, to już w nowych przyczepach są one bardziej widoczne, bowiem w 11 miesiącu tego roku liczba ich rejestracji jest najgorsza w 2024. Jest to właściwie stały trend, jaki obserwujemy co roku na rynku przyczep rolniczych. W listopadzie z reguły rejestrowanych jest najmniej lub niemal najmniej przyczep. Przyczyny właściwie są te same, jak w przypadku ciągników i wszystkich pozostałych maszyn. Rolnicy dokonują tylko niezbędnych inwestycji, trzymając środki, by zapewnić sobie i swoim gospodarstwom bezpieczeństwo finansowe, gdyż, w ich ocenie, ogólna sytuacja nadal jest niepewna” – ocenił Hubert Seliwiak z PIGMiUR. Po 11 miesiącach br. PIGMiUR zanotował 21 818 rejestracji ciągników używanych, czyli o 1128 szt. więcej niż w po jedenastu miesiącach 2023 roku. Wzrost wynosi tu więc 5,4%. W tym samym czasie zarejestrowano 6306 przyczep używanych, czyli o 350 szt. więcej r/, co oznacza wzrost o 5,9% r/r.
Wsparcie dla rolników: Do 30 stycznia 2025 r. można się starać o pomoc na „Tworzenie i rozwój organizacji producentów i grup producentów rolnych”. Dofinansowanie pochodzi z Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027. Maksymalna kwota dofinansowania w każdym roku pięcioletniego okresu pomocy to 100 tys. euro w przypadku organizacji producentów, natomiast gdy beneficjentem jest grupa producentów rolnych – 60 tys. euro (jednak nie więcej niż 10 tys. euro na jednego członka grupy). Wnioski są przyjmowane za pośrednictwem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa między 3 grudnia 2024 r. a 30 stycznia 2025 r.
Cena mleka: W Polsce średnia cena w październiku br. ukształtowała się na poziomie 51,69 euro/100 kg i była o 4,6% wyższa niż we wrześniu 2024 r. oraz o 18,2% wyższa niż w październiku 2023 r. W analizowanym miesiącu cena mleka w Polsce była niższa od ceny unijnej o 0,04%. W październiku 2024 r. nasz kraj znalazł się na jedenastym miejscu w UE, pod względem ceny, wynika z danych Komisji Europejskiej, cytowanych przez Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Wsparcie dla rolników: Rolnicy, którzy w 2024 r. ponieśli straty w uprawach w wysokości co najmniej 30% i szkody te powstały w wyniku deszczu nawalnego lub powodzi, będą mogli ubiegać się pomoc, a wnioski można składać od 9 grudnia br. do 31 stycznia 2025 r. Wsparcie będzie można otrzymać do powierzchni zniszczonych upraw, ale także na opłacenie trzeciej i czwartej raty podatku rolnego za 2024 r. Łączna wysokość pomocy nie będzie mogła przekroczyć 80% kwoty obniżenia dochodu z produkcji roślinnej lub 90% kwoty obniżenia dochodu z produkcji roślinnej dla gospodarstw rolnych położonych na obszarach ONW.
HANDEL I DYSTRYBUCJA
Zadłużenie branży usług kurierskich: Wynosi łącznie 40,9 mln zł, a za 71% całego zadłużenia odpowiedzialne są mikroprzedsiębiorstwa, wynika z danych Krajowego Rejestru Długów (KRD). Na 1 338 zadłużonych podmiotów 1 016 to najmniejsze firmy, a średnia kwota długu w branży wynosi 30,6 tys. zł, podano.
Zakupy świąteczne: Udział w świątecznych zakupach deklaruje 91% ankietowanych, odwiedzających zarówno sklepy stacjonarne jak i internet, a na świąteczne prezenty 40,9% badanych wyda 500-1000 zł, wynika z badania Neinver. Najwięcej osób decyduje się na zakupy tylko w outletach i galeriach handlowych (45,2%), najmniej w internecie (11%), zaś 43,7% klientów łączy wszystkie kanały sprzedaży, podano.
Wydatki świąteczne: Najwięcej osób (13%) planuje wydać na Wigilię i święta po 200-300 zł w przeliczeniu na jedną osobę, z kolei 12,8% respondentów wybrało 400-500 zł, a 12% – powyżej 1 000 zł, wynika z raportu UCE Research i Grupy Offerista. Respondenci mieli do wyboru 13 odpowiedzi.
E-commerce: Firmy uwzględnione w BaseLinker Index – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły sprzedaż o 2,8% r/r w listopadzie br., powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 6,7%, ale średnia wartość koszyka spadła o 3,3% r/r do 190,2 zł, podał twórca wskaźnika – firma BaseLinker.
Wartość koszyka świątecznego: Wartość zestawu najpopularniejszych produktów świątecznych wzrosła o 4,58% r/r, wynika z danych ASM Sales Force Agency. Analiza ekspertów wskazuje, że najniższą wartość koszyka świątecznego w grudniu 2024 można znaleźć w sklepach typu Cash & Carry, nieco drożej jest w hiper- i supermarketach, najwyższą wartość koszyk świąteczny miał w dyskontach.
Perspektywy branży handlu detalicznego: W branży handlu detalicznego 74% przedsiębiorców oceniło sytuację w mijającym roku jako słabą lub przeciętną, a na przyszłość patrzy z optymizmem 26% respondentów, wynika z Barometru Retail firmy Future Mind. Niemal połowa badanych dostrzega szanse na poprawę, a upatrują ich przede wszystkim w analizie danych do prognozowania trendów – obszarze uznawanym za kluczowy kierunek działań w nadchodzącym roku.
Handel w niedziele i w Wigilię: Prezydent Andrzej Duda weźmie udział w konsultacjach dotyczących ustawy o dniach wolnych od pracy, wprowadzającej wolną Wigilię i trzecią niedziele handlową w grudniu od roku 2025, wynika z informacji Kancelarii Prezydenta.
Zadłużenie branży handlowej: Branża handlowa ma 2,4 mld zł zaległości wobec kontrahentów, jednocześnie sama musi odzyskać blisko 1 mld zł od swoich klientów, wynika z danych Krajowego Rejestru Długów (KRD). Średnie zadłużenie wynosi 38,4 tys. zł.
Wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce: Wzrośnie – według szacunków – o ponad 20% do 55,6 mld zł w 2024 r., zaś prognoza na 2029 rok zakłada wzrost do ponad 78 mld zł, wynika z raportu KPMG.
Ceny w sklepach detalicznych: Wzrosły średnio o 5,5% r/r w listopadzie 2024 r., wynika z raportu UCE Research i uczelni WSB Merito. W poprzednich dwóch miesiącach wzrosty wynosiły odpowiednio o: 5,4% i 4,9% r/r.
Centra handlowe: Obroty najemców w centrach handlowych spadły o 0,2% r/r we wrześniu br., podała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH). Odwiedzalność centrów handlowych (PRCH Footfall Density Index), mierzona liczbą klientów na 1 m2 powierzchni najmu, była we wrześniu br. o 6,1% niższa r/r.
Marnowanie jedzenia: Świąteczne jedzenie wyrzuca między 23 a 30 grudnia 83% badanych, co o przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli 1,6 kg na osobę, wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Too Good To Go przez Opinia24. Najczęstszym powodem marnowania jest niewykorzystanie resztek, a najbardziej niechlubny dzień to Wigilia, gdy marnujemy rekordowe 9,2 tys. ton jedzenia (głównie ryby).
E-commerce: Liczba internautów wyniosła 29,7 mln w listopadzie, przy czym liczba użytkowników (real users) Grupy Google sięgnęła 29,09 mln, Grupy Meta Platforms – 26,37 mln, a Grupy Allegro – 22,74 mln, wynika z Mediapanelu Polskiego Badania Internetu.
Centra handlowe: NEPI Rockcastle kupiła centrum handlowe Silesia City Center w Katowicach za 405 mln euro, a sprzedającymi byli Allianz, Kamsa Luxco oraz Cura, podała spółka. Jest to jedna z największych transakcji dotyczących centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej w ostatnich latach, podkreślono.
Nieruchomości handlowe: Europejski rynek nieruchomości handlowych wykazał się odpornością i jest dobrze przygotowany do ożywienia po kilku trudnych latach, wynika z raportu Cushman & Wakefield. Sektor detaliczny wkracza w rok 2025 z nową energią, zaufanie konsumentów rośnie, a turystyka wróciła do poziomu sprzed pandemii, tworząc solidne środowisko dla ożywienia handlu detalicznego. Główne ulice i centra handlowe cieszą się dużym popytem, wskaźniki pustostanów spadają, a wzrost czynszów przyspiesza i jest też spodziewany ich dalszy wzrost w 2025 r. Z kolei inwestycje wracają do sektora nieruchomości handlowych, a wysokie stopy kapitalizacji i stabilizacja cen sprawiają, że sektor staje się coraz bardziej atrakcyjny. Dla podmiotów zainteresowanych nieruchomościami handlowymi najbliższe 12 miesięcy będzie okazją do wykorzystania tego odrodzenia. W ciągu ostatniej dekady wielkość inwestycji w europejskie nieruchomości handlowe spadła z prawie 80 mld euro w 2015 r. do 38 mld euro w 2021 r., podczas gdy łączna wartość inwestycji we wszystkich sektorach wzrosła o 13%, a logistyka i przemysł wzrosły ponad dwukrotnie.
ROZWÓJ BIZNESU
Sfinks Polska: Rada nadzorcza zdecydowała o powołaniu dotychczasowych członków zarządu na kolejną wspólną kadencję, zaczynającą się 1 stycznia 2025 r. i trwającą do 31 grudnia 2029 r., podała spółka.
Grupa InPost: Uruchomiła mobilny Paczkomat w kurorcie narciarskim w Istebnej, podała spółka. Wkrótce usługa zostanie rozszerzona o kolejne trzy lokalizacje w Wiśle i Bukowie Tatrzańskiej.
Dino Polska: Rada nadzorcza Dino Polska powołała Marcina Jędraszaka na członka zarządu na okres wspólnej kadencji zarządu spółki, która rozpocznie się 1 stycznia 2025 r., podała spółka.
Morele: Oczekuje w tym roku wzrostu o „mocne naście procent”. Obok współpracy z mBankiem będzie stawiało także na dalszy rozwój marek direct to customer (D2C), które są elementem strategii ekspansji spółki na rynki europejskie, poinformował ISBnews współzałożyciel i prezes Michał Pawlik. Wspiera on plan IPO Morele w 2026 r., zapisany w strategii głównego udziałowca MCI.
AmRest: Zarząd zatwierdził wypłatę zaliczki dywidendy z zysku za rok obrotowy 2024 w wysokości 0,07 euro brutto na każdą akcję, podała spółka. Dzień ustalenia prawa do dywidendy: 20 grudnia 2024 r. Dzień wypłaty dywidendy: 23 grudnia 2024 r.
Mex Polska: Skupi się na dopinaniu rozmów o najmach w największych miastach w Polsce w najbliższych miesiącach, poinformował ISBnews prezes Paweł Kowalewski. Plany zakładają otwarcie co najmniej sześciu nowych lokali rocznie.
Tower Investments: Zawarł z jedną z „wiodących sieci handlowych” prowadzących na terenie Polski markety spożywcze list intencyjny dotyczący przygotowania i sprzedaży czterech lokalizacji na obszarze aglomeracji warszawskiej. Umowy zostaną zawarte po uzyskaniu zgód korporacyjnych sieci, podał Tower i dodał, że informacja został uznana za istotną ze względu na możliwy wpływ na wyniki grupy w latach 2025-2026.
Pepco Group: Polska pozostaje najsilniejszym rynkiem w regionie dla Grupy Pepco, która „zdecydowanie” będzie kontynuować tu inwestycje w rozwój, poinformował ISBnews prezes Grupy Stephan Borchert.
Pepco Group: Jest ostrożnie optymistycznie nastawiona co do 2025 roku, a silnikiem rozwoju pozostaje marka Pepco. Grupa bada też potencjał dalszego rozwoju w Europie Zachodniej, poinformował ISBnews prezes Grupy Stephan Borchert.
Pepco Group: Liczy na osiągnięcie pozytywnej dynamiki wzrostu sprzedaży w ujęciu like for-like (LfL) oraz planuje otwarcie 300 nowych sklepów w roku obrotowym 2025 (rozpoczętym 1 października 2024), podała spółka. Pepco Group planuje przedstawić aktualizację strategii 6 marca 2025 r.
Pepco Group: Zarekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 6,2 centa na akcję za rok obrotowy 2024 (kończący się 30 września 2024), podała spółka. Intencją zarządu jest wypłata dywidendy początkowo na poziomie 20% całorocznego bazowego zysku netto.
Pepco Group: Odnotowała 944 mln euro bazowej EBITDA (MSSF 16) w roku obrotowym 2024 (kończącym się 30 września 2024), co oznacza wzrost o 23,3% przy stałym kursie walutowym (wzrost raportowany o 25,2%), podała spółka. Grupa wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 6 167 mln euro, co oznacza wzrost o 8,1% przy założeniu stałego kursu walutowego (10,2% raportowany).
Allegro.eu: Zakończyło program skupu akcji własnych, w którym nabyło 3 473 726 akcji, stanowiących 0,33% kapitału zakładowego za 103,92 mln zł (z wyłączeniem prowizji maklerskich), podała spółka. Celem programu jest realizacja nagród przyznanych w ramach pracowniczego programu motywacyjnego.
Grupa InPost: Jak co roku wprowadziła gwarancje dostawy przed Świętami Bożego Narodzenia. Wszystkie przesyłki nadane przez Paczkomaty 22 grudnia zjawią się u odbiorców przed Wigilią, jeśli nadawca dostarczy je do sieci InPost do godziny 13:00, a w niektórych strefach – do 16:00, zadeklarowała spółka. Ponadto, w ramach specjalnej oferty dla wybranych sklepów e-commerce m.in. Amazon, Decathlon, Kruk, Media Expert Media Markt, Modivo, Super-Pharm, X-kom, przesyłki nadane 23 grudnia do 1:.00 – InPost dostarczy w Wigilię.
Lidl Polska: Może przeznaczyć na rozwój w Polsce ok. 2 mld zł w 2025 r., zatrudni 500 osób i otworzy kilkadziesiąt nowych sklepów, zapowiedział prezes Włodzimierz Wlaźlak.
4Mass: Akcje spółki zadebiutowały na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) w środę, 11 grudnia , podała giełda. Na otwarciu kurs akcji wzrósł wobec ceny odniesienia o 2,58% i wyniósł 6,75 zł.
mBank, Morele: mBank udostępni 3,8 mln klientom dostęp do pełnej funkcjonalności usługi mOkazje zakupy – umożliwiającej zakupy na platformie e-commerce Morele z poziomu aplikacji bankowej – jeszcze przed świętami, zapowiedzieli przedstawiciele banku.Klienci będą mieli dostęp do 1,5 mln produktów w 2 tys. kategorii produktowych.
Dino Polska: Fiserv Polska wprowadził w sieci Dino usługę wpłaty gotówki na konto za pośrednictwem terminala płatniczego podczas codziennych zakupów, podała spółka.
Frigo Logistics: Budowa centrum dystrybucyjnego w Nowym Dworze Mazowieckim została zakończona, a obiekt otrzymał wszystkie niezbędne pozwolenia na prowadzenie działalności. Z początkiem grudnia rozpoczął się proces operacji magazynowych oraz dystrybucyjnych. Kompleks składa się z 6 budynków o łącznej powierzchni 9,5 tys. m2. Jest to 11. lokalizacja Frigo Logistics w Polsce. Magazyn podniesie możliwości logistyczne firmy, dysponując dodatkowymi 20 tys. miejsc paletowych.
Auchan Polska: W listopadzie i grudniu br. sieć otworzyła 4 nowe sklepy – supermarkety w Warszawie, Kielcach, Tarnobrzegu i w Rabce-Zdroju. Każdy z nowo otwartych sklepów liczy ok. 1 000 m2 i oferuje szeroki wybór produktów, do 10 000 referencji. Zatrudnienie w nich znalazło ponad 80 osób w tym osoby z niepełnosprawnościami. Obecnie sieć Auchan liczy 72 hipermarkety własne i franczyzowe, 52 supermarkety własne i franczyzowe, 96 sklepów pod szyldem Easy Auchan w partnerstwie z bp.
Aldi: Sieć podpisała aneks do umowy najmu Supersamu w Katowicach. Trwająca 9 lat dotychczasowa udana współpraca pomiędzy najbardziej rozpoznawalnym obiektem handlowo-biurowym w Katowicach a jednym z kluczowych najemców wielkopowierzchniowych została przedłużona na kolejne lata.
Krakowski Kredens: Otworzył oficjalny sklep internetowy, a w 2025 roku planuje otwarcia sklepów stacjonarnych, pierwszy z nich prawdopodobnie pojawi się już w I poł. 2025 r. W ramach sklepu internetowego klienci mogą kupić szereg produktów oraz wy bierać spośród kilkudziesięciu rodzajów zestawów prezentowych, które będą na pewno dostarczone na czas, jeszcze przed Bożym Narodzeniem. Klienci mają też możliwość wyboru nowych rozwiązań jak m.in. ekspresowa wysyłka (zamówienia złożone do godziny 12, zostaną spakowane i wysłane jeszcze tego samego dnia) czy ekologiczne opakowania i brak wypełniaczy. Dystrybucja produktów marki Krakowski Kredens będzie prowadzona za pośrednictwem sklepu online oraz w formule sprzedażowej B2B.
PRODUKTY, WYDARZENIA, ESG
Stokrotka: EDP Energia Polska zainstalowalo ponad 2 000 paneli fotowoltaicznych nadachach 20 sklepów sieci Stokrotka, podała spółka. Łącznie instalacje dysponują mocą niemal 1 MWp. Każdazinstalacji ma od 26 do 50 kWp mocy. Instalacje pojawiły się na dachach sklepów Stokrotka w Białymstoku, Koszalinie, Szczecinku, Połczynie-Zdroju, Tarnowie, Gdańsku, Gdyni, Olsztynie, Włocławku, Toruniu, Bełchatowie, Ciasnej, Łodzi, Bolesławcu, Łazach i Łaskarzewie, wymieniono.
Carrefour Polska: Wprowadził nową gamę mięs segmentu premium – 9 rodzajów mięs wolnogotowanych marki własnej Carrefour Extra w świątecznych opakowaniach. Carrefour Polska poszerzył też asortyment innych produktów świątecznych w ramach swoich marek własnych z segmentu średniego oraz premium m.in. 150 tradycyjnych polskich wyrobów świątecznych, a także specjałów charakterystycznych dla Świąt obchodzonych w innych krajach europejskich, które dostępne w cenach do 30% niższych niż porównywalne produkty brandowe.
Aldi: Sieć przeznacza na tegoroczne wsparcie świąteczne i premię absencyjną łącznie 3,5 mln zł. W ub.r. kwota ta wyniosła 2,67 mln zł.
Carrefour Polska: Rozszerzył asortyment swoich stref OUTLET będących odpowiedzią na ofertę dyskontów przemysłowych. W ramach tego konceptu handlowego non-food, sieć zaoferowała właśnie dodatkowo produkty spożywcze, chemię domową oraz inne artykuły z kategorii FMCG, które dostępne będą w modelu in-out.
Biedronka: Sieć już po raz czwarty została sponsorem głównym Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Tegoroczny, 33. Finał ma szczególnie ważny cel – wsparcie dziecięcych oddziałów onkologicznych i hematologicznych poprzez zakup nowoczesnego sprzętu diagnostycznego i terapeutycznego. Od 10 grudnia klienci Biedronki mogą wesprzeć tę inicjatywę, dokonując wpłat na kasach we wszystkich, ponad 3600 sklepach sieci w całym kraju. Sieć Biedronka kontynuuje wieloletnią współpracę z Fundacją, dzięki której od 2020 roku przekazano ponad 21 mln zł na cele WOŚP.
Shoper: Wzbogacił swoją ofertę o bramkę płatniczą Axepta BNP Paribas. Dzięki nowej integracji sprzedawcy na Shoperze zyskują nowoczesne narzędzie do obsługi płatności, które usprawni proces zakupowy i zwiększy komfort klientów.
Coca-Cola HBC: W Polsce, Litwie, Łotwie i Estonii Coca-Cola HBC zdecydowała się na wymianę samochodów z tradycyjnym napędem na auta EV, hybrydowe i plug-in oraz na zapewnienie pracownikom dostępu do stacji ładowania zarówno w biurach jak i ich domach. Nad wdrożeniem tego projektu koncern pracuje z Elocity od roku.
Browary rzemieślnicze: Trzy browary rzemieślnicze: Pinta, Trzech Kumpli i Widawa zdecydowały, że pod wspólną marką „Baltic Porter Day 2025” każdy z nich uwarzy inny Porter Bałtycki: chmielowy, żytni i wędzony. W sklepach będą one zapakowane w jeden wspólny zestaw degustacyjny z podkładkami i dedykowanym szkłem. Wszystkie trzy portery z zestawu – Hoppy Baltic Porter z Browaru Pinta, Rye Baltic Porter z Browaru Trzech Kumpli i Smoked Baltic Porter z Browaru Widawa – będą premierowe, a w butelkach nie będą dostępne luzem. Wyłącznym dystrybutorem tych piw jest hurtownia OneMoreBeer. Do sklepów trafi łącznie ok. 6 tys. zestawów i będą oferowane od 10 grudnia br.
Źródło: ISBnews