Udział komponentów do samochodów elektrycznych wzrośnie do 50% produkcji zakładów segmentu motoryzacyjnego Grupy Boryszew w 2023 r., w porównaniu do ok. 40% obecnie, poinformował prezes Wojciech Kowalczyk.
„W kierunku elektryfikacji idą wszystkie duże koncerny Automotive, co jest zgodne z linią polityki Unii Europejskiej. W zakładach, gdzie produkujemy komponenty do samochodów elektrycznych, mamy bardzo dużo zamówień. Oczekuję, że ten trend zostanie utrzymany. Zamówienia pochodzą od największych graczy na rynku aut elektrycznych i stanowią obecnie ok. 40% całości zamówień, ten odsetek dynamicznie wzrasta. Myślę, że w przyszłym roku udział komponentów do aut elektrycznych wzrośnie do 50%” – powiedział Kowalczyk podczas czatu inwestorskiego na platformie Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych (SII).
Jak dodał, w tej chwili spółka nie planuje budowy nowych zakładów produkcyjnych w segmencie motoryzacja.
„Chcemy maksymalnie wykorzystać obecne moce produkcyjne. Naszym kierunkiem jest przyspieszenie automatyzacji procesów produkcji w naszych zakładach” – podkreślił.
Szef Boryszewa zaznaczył, że grupa produkuje podzespoły dla większości kluczowych marek samochodów osobowych, a głównym odbiorcą wyrobów z tworzyw sztucznych wytwarzanych w segmencie motoryzacja jest Grupa VW.
Grupa Boryszew jest jedną z największych grup przemysłowych w Polsce, specjalizującą się w produkcji komponentów do samochodów, przetwórstwie metali nieżelaznych oraz chemii przemysłowej. Zatrudnia ok. 10 tys. pracowników w ponad 30 zakładach zlokalizowanych w 14 krajach, na 4 kontynentach. Boryszew jest notowany na GPW od 1996 r. Skonsolidowane przychody wyniosły 6,26 mld zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews