Romet szacuje, że rowery elektryczne będą stanowiły w tym roku 20% całej produkcji w fabrykach firmy, podała spółka. Romet zapowiedział także wdrożenie jeszcze w tym sezonie projektu bike sharingu nowej generacji.
„Według prognoz rynkowych do 2025 roku przewidywany jest wzrost wartości światowego rynku rowerowego do 80 mld euro z produkcją na poziomie 210 mln sztuk. Nasze wyniki finansowe w Grupie Romet za 2021 rok potwierdzają te tendencje, bowiem zwiększyliśmy przychody o 35% do ok. 450 mln zł. Z kolei w tym roku przewidujemy, że przychody w całej Grupie Romet przekroczą 600 mln zł. Zdecydowanie dużą zmianą na rynku, którą wyraźnie widać w ostatnim czasie jest coraz większe zainteresowanie rowerami elektrycznymi, w Polsce zaczynamy sprzedawać coraz więcej e-bike’ów” – powiedział wiceprezes Rometu Grzegorz Grzyb, cytowany w komunikacie.
Mimo, że rowery elektryczne są droższe w zakupie niż zwykłe, zainteresowanie nimi stale rośnie. Szacuje się, że w 2026 r. ich udział, w wartym 5,5 mld zł rocznie rodzimym rynku rowerów stanowić będzie 30%, podkreślono.
„Rynek rowerów elektrycznych zdecydowanie zmienia się i rośnie. W bieżącym roku szacujemy, że rowery elektryczne będą stanowiły 20% całej produkcji w naszych fabrykach. Według prognoz Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, do 2027 roku wolumen rowerów tej kategorii przekroczy liczbę rowerów tradycyjnych […] Konsekwentnie i ciągle pracujemy nad rozwojem tej grupy rowerów, ich technologii oraz konstrukcji” – dodał Grzyb.
Ponadto Romet planuje jeszcze w tym sezonie wdrożenie projektu bike sharingu nowej generacji – czyli systemu rowerów elektrycznych ze stacją do samodzielnej wymiany baterii przeznaczonej do wynajęcia w modelu krótko, długoterminowym lub flotowym. Ten nowy sposób podejścia do bike sharingu pozwoli każdemu na samodzielną wymianę baterii w tzw. bateriomacie. Urządzenie pełni funkcję skrzynek do przechowywania baterii, a wymiany pakietu baterii w tym systemie dokonuje się w prosty sposób: użytkownik, za pomocą aplikacji otworzy jedną z szafek, w której umieści rozładowaną baterię i wymieni ją na naładowaną, wynika także z materiału.
„Jesteśmy przekonani, że będzie to komfortowe rozwiązanie nie tylko dla firm, bo do nich przede wszystkim skierowana będzie nasza oferta, ale również stanie się atrakcyjną alternatywną dla użytkowników indywidualnych” – podsumował wiceprezes.
Romet to firma rodzinna ze 100% polskiego kapitału, lider w branży jednośladów z ponad 30-letnim doświadczeniem w produkcji rowerów. W swoich fabrykach produkuje rocznie ok. 400 tys. rowerów, co stanowi 1/3 całej produkcji w Polsce. Fabryki Romet zlokalizowane są w siedzibie głównej w Podgrodziu koło Dębicy oraz w Jastrowiu na północy Polski wraz z centrum logistycznym w Kowalewie.
Źródło: ISBnews
To o tyle wzrośnie liczba śmieci na wysypiskach za kilka lat bo to nietrwałe dziadostwo. Azja się cieszy bo oni to tam tłuką w milionach sztuk tak jak hulajnogi i pchają tutaj.