Wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 115 mld zł w 2022 r. (ze 100 mld zł w ub.r.) i dalej do 130 mld zł w 2023 r., prognozuje Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) na podstawie raportu PwC Polska „Perspektywy rozwoju e-commerce w Polsce w latach 2021-2026”.
„Powszechnie uważa się, że mimo tych wzrostów potencjał dalszego wzrostu polskiego rynku e-commerce jest ciągle istotny. Analitycy branży twierdzą, że tendencje wzrostowe, choć w skromniejszej dynamice niż w pandemii, utrzymają się także po jej zakończeniu, a polski rynek e-commerce przez najbliższe lata będzie rósł w tempie dwucyfrowym, co przekłada się także na adekwatne perspektywy wzrostu dla segmentu kurierskiego na rynku pocztowym” – czytamy w „Raporcie o stanie rynku pocztowego w 2021 roku” Urzędu.
„Jeżeli potwierdzą się prognozy wzrostu wartości polskiego rynku e-commerce, to wolumen przesyłek kurierskich w ciągu najbliższych kilku lat może wzrosnąć nawet do wartości rzędu 0,9-1 mld przesyłek” – czytamy dalej.
Według UKE, wolumen przesyłek kurierskich wzrośnie do 860 mln sztuk w tym roku (z 776 mln sztuk w ub.r.) i do 950 mln sztuk w przyszłym roku.
Urząd podał w raporcie, że rynek usług pocztowych w Polsce zwiększył wartość o 10,9% r/r do 12,89 mld zł w 2021 r., w tym rynek przesyłek kurierskich – o 20,5% r/r do 8,2 mld zł.
Źródło: ISBnews