Prawdopodobnie pod koniec III kwartału 2021 roku zakończą się rozmowy o potencjalnej współpracy pomiędzy Grupą Unimot i Grupą Pieprzyk – nowym członkiem stowarzyszenia Avia International w Polsce, poinformował ISBnews prezes Unimotu Adam Sikorski.
„Na pewno w grę nie wchodzi żadne połączenie, mamy z Grupą Pieprzyk intencję pozostania niezależnymi podmiotami, natomiast mam duże oczekiwania co do platformy współpracy, spodziewam się konkluzji tych rozmów z końcem III kwartału 2021 roku” – powiedział Sikorski w rozmowie z ISBnews.
Według niego, rozmowy dotyczą elementów biznesowych i prawnych, związanych m.in. ze wspólnymi zakupami, marketingiem czy rebrandingiem stacji.
„Mamy trochę odmienne modele biznesowe. To, co my robimy, to głównie franczyza, a Grupa Pieprzyk nie ma takiej oferty i z tego, co wiem nie planuje jej posiadać, koncentrując się na stacjach własnych i dzierżawionych. Możemy się oczywiście gdzieś spotkać na rynku, konkurując o jakąś stację, ale nie boimy się tego. Wychodzę z założenia, że rynek jest na tyle duży, że się na nim pomieścimy. Działa to bez zarzutu w innych czternastu krajach Europy, w których obecna jest sieć Avia” – podkreślił szef Unimotu.
Zapewnił jednocześnie, że to właśnie Unimot stał za pomysłem dołączenia Grupy Pieprzyk do rodziny Avia.
„To była moja osobista inicjatywa. Kilka miesięcy temu zapowiadałem, że będziemy szukali akwizycji i sojuszy, żeby powiększać sieć Avia, i już wtedy te rozmowy raczkowały. To był zdecydowanie za duży partner, żeby mu zaproponować umowę franczyzową, więc musieliśmy wypracować inne rozwiązanie i stąd pomysł przystąpienia Grupy Pieprzyk do stowarzyszenia Avia International. Osobiście prezentowałem wniosek aplikacyjny tej firmy w Zurychu” – powiedział.
Kolejnym elementem rozmów jest potencjalna sprzedaż paliw przez Unimot na rzecz Grupy Pieprzyk.
„Jesteśmy importerem paliw, zresztą Grupa Pieprzyk już kupuje od nas gaz płynny LPG. Liczymy na to, że staniemy się dla nich jednym z dostawców w tych regionach, gdzie logistycznie ma to sens” – zapowiedział Sikorski.
W jego ocenie, kluczowe jest, aby z punktu widzenia klienta sieć Avia w Polsce była jednorodna.
„Nie może być w Polsce dwóch różnych Avii. Wyzwaniem będzie zatem kwestia utrzymania standardów jakości przez poszczególne stacje, a także jednolitych programów flotowych i lojalnościowych. My powinniśmy wystartować z naszym programem flotowym jeszcze w trzecim kwartale tego roku, a Grupa Pieprzyk zadeklarowała docelowo przystąpienie do tego programu, mimo że dziś posiada swój własny. Dużym atutem naszego programu flotowego będzie jego integracja z programami flotowymi innych krajów członkowskich Avia International. Proces integracji rozpocznie się po wdrożeniu naszego krajowego programu i jego efekty spodziewane są z początkiem roku 2022” – podsumował prezes Unimotu.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 4,82 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2020 r.
Źródło: ISBnews