Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

Unity Group oczekuje dużego przyspieszenia sprzedaży cyfrowej B2B

Dodane przez Bartłomiej Supernak
5 sierpnia 2022
w dziale Biznes
0
praca
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Rynek e-commerce w segmencie B2B inspiruje się dokładnie tymi samymi trendami co B2C i należy spodziewać się dużego przyspieszenia jego rozwoju, uważa managing partner w Unity Group Grzegorz Rudno-Rudziński.

Większość firm sprzedających tylko lub także w modelu B2B przechodzi obecnie ewolucję, której faza zależy od poziomu przygotowania w momencie wybuchu pandemii. Ci, którzy posiadali dobrze działający e-commerce B2B obecnie rozwijają i wzmacniają cyfrowy ekosystem o np. rozwiązania klasy PIM, nowoczesne narzędzia pricingowe czy też systemy marketingowe (automatyzujące lub wspierane przez AI). Natomiast grupa „maruderów” jest obecnie w fazie pogoni za czołówką i często od podstaw wdrażania rozwiązań e-commerce B2B, wskazuje Unity Group.

Spółka podkreśla, że sprzedaży online w B2B nie można już traktować wyłącznie jako ciekawostki.

„Dziś digital commerce staje się obowiązującym modelem sprzedaży i należy tu spodziewać się dużego przyspieszenia udziału sprzedaży cyfrowej. B2B inspiruje się dokładnie tymi samymi trendami co B2C – klienci przyzwyczajeni do standardów B2C oczekują tego samego komfortu zakupów także w obszarze biznesowym. Ma jednak więcej wyzwań związanych z porządkowaniem organizacji i musi wiedzieć, że rozwiązań dla B2C nie da się zastosować wprost. Dlatego pytanie nie brzmi już czy warto realizować cyfrową transformację handlu, ale jak to zrobić szybko i optymalnie kosztowo, bo każdy dzień zwłoki oddala biznes od pozostania w wyścigu o udziały rynkowe, o prowadzeniu w tym wyścigu nie wspominając. Dziś gdy kryzys zmusza do szukania optymalizacji, wiedza jak przeprowadzić zmianę staje się cenna jak nigdy” – powiedział Rudno-Rudziński, cytowany w komunikacie.

Unity Group wskazuje, że cyfrowa transformacja handlu to holistyczny proces zmiany sprzedaży i obsługi klienta, obejmujący transformację modelu biznesowego, sposobu działania wewnątrz firmy, zarządzania, aż po współpracę z klientami i dostawcami – przy wykorzystaniu pojawiających się innowacji technologicznych.

„Wyniki naszego najnowszego badania poświęconego segmentowi B2B pokazują, że jesteśmy w niezwykle ważnym dla biznesu momencie. Rynek rośnie bardzo szybko, klienci oczekują zmian, a firmy widzą korzyści z wejścia w sprzedaż internetową, również dla produktów i usług B2B – tu i teraz. By zwiększać zasięg, wchodzić na nowe rynki – także zagraniczne, docierać do nowych klientów, obniżać koszty obsługi oraz zwiększać marżę i przychody” – powiedziała Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby, jednego z partnerów konferencji Commerce Transformation Days 2022.

Według cytowanego w komunikacie raportu „B2B e-commerce NOW” zrealizowanego dla Izby Gospodarki Elektronicznej, ponad 90% przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-handel. Już 41% firm działa na tym rynku i oceniło wejście w ten obszar jako sukces, a co czwarta firma ponad 80% przychodów czerpie właśnie z e-commerce.

„To pokazuje, że przez ostatnie 2,5 roku cyfryzacja była i ciągle będzie jednym z najważniejszych czynników wzrostu segmentu e-commerce B2B. Nowoczesne i cyfrowe rozwiązania, które proces sprzedaży przenoszą na nowy, wyższy poziom rozumienia i obsługi klienta, w coraz większym stopniu decydują o rynkowym sukcesie” – oceniono w komunikacie.

Transformacja cyfrowa handlu w kanałach B2B oraz B2C to jeden z głównych tematów, który będzie omawiany przez liderów branży commerce podczas konferencji Commerce Transformation Days. O swoich doświadczeniach podczas paneli dyskusyjnych, warsztatów i wykładów będą opowiadać przedstawiciele m.in. takich marek jak: Allegro, Carrefour, Super-Pharm, Euro RTV AGD, BRW, Żabka, PwC i wielu innych. Organizatorzy przewidzieli możliwość kameralnego networkingu i sesji konsultacyjnych 1:1 z prelegentami. Konferencja odbędzie się 22 i 23 września we Wrocławiu w Centrum Biznesowym Concordia Design. Agencja ISBnews jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Źródło: ISBnews

Tagi: Unity Group
Poprzedni post

UOKiK otrzymał ok. 550 skarg konsumenckich w sprawie wakacji kredytowych

Następny post

MF przekaże z budżetu na rynek 0,16 mld zł w sierpniu, 48,2 mld zł do końca roku

boss

RN KGHM ogłosiła konkurs na dwóch wiceprezesów zarządu obecnej kadencji

DAJAMI, Poza Parkietem, inwestorzy.tv

Ożóg (DAJAMI): Klimatyzacja wchodzi pod strzechy – jest stosunkowo tania i daje komfort

kurier

Polska marnuje tekturę o wartości 43 mln zł rocznie przez zbyt duże opakowania

praca

Asbis rozważa akwizycje dywersyfikujące portfolio produktowe lub rynki

bnp paribas

BNP Paribas BP nie oczekuje pogorszenia się jakości portfela kredytów korporacyjnych

Gaz

Wznowiono transport rurociągiem Przyjaźń, ropa dotrze na Węgry jeszcze dziś

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

boss

RN KGHM ogłosiła konkurs na dwóch wiceprezesów zarządu obecnej kadencji

DAJAMI, Poza Parkietem, inwestorzy.tv

Ożóg (DAJAMI): Klimatyzacja wchodzi pod strzechy – jest stosunkowo tania i daje komfort

kurier

Polska marnuje tekturę o wartości 43 mln zł rocznie przez zbyt duże opakowania

usa

Liczba wniosków o zasiłek dla bezrobotnych wyniosła 262 tys. w USA

USA

Ceny producentów w USA spadły o 0,5% m/m w lipcu

biznes

ALPLA przejmuje polską firmę opakowaniową Apon

bnp paribas

BNP Paribas BP: Dywidenda jest mało prawdopodobna w najbliższym czasie

Ronson Development

Ronson widzi duże zainteresowanie najmem, pierwsze lokale w ramach PRS w II poł. 2023

Twitter LinkedIn Facebook Youtube LinkedIn


Inwestycje.pl
 to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.