Z usługi PKO Banku Polskiego „PKO Płacę później” korzysta 100 tys. klientów, podał bank. Łączna kwota przyznanych im limitów to 78,4 mln zł, średni aktywny limit to 779 zł na osobę.
„100 tys. osób ma aktywną usługę 'PKO Płacę później’ – została ona uruchomiona w największym polskim banku dla pierwszej grupy klientów pod koniec listopada ubiegłego roku. Łączna kwota przyznanych limitów to 78,4 mln zł, średni aktywny limit to 779 zł na osobę. Najczęściej z tej usługi korzystają osoby w wieku 25-35 lat, mieszkające w małych i średnich miastach (5-100 tys. mieszkańców). Klient korzystający z 'PKO Płacę później’ może zrobić zakupy w ramach określonego przez bank limitu i spłacić je w ciągu 30 dni – pieniądze automatycznie zostaną pobrane z konta w PKO Banku Polskim. To pierwsza taka usługa wprowadzana samodzielnie przez bank w Polsce” – czytamy w komunikacie.
Klienci mogą aktywować tę usługę w serwisie internetowym iPKO, aplikacji mobilnej IKO, podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w dowolnym oddziale banku.
„Tak wielka rzesza klientów, korzystających często z naszej usługi z zakresu płatności odroczonych potwierdza ich zaufanie do największego polskiego banku. Daliśmy im szybki, wygodny i bezpieczny sposób na finansowanie zakupów bez natychmiastowego obciążania domowego budżetu. Widzimy, że spodobała im się ta prosta i wygodna funkcja. Będziemy nadal ją rozwijać – chcemy podwyższyć limit maksymalny i udostępnić możliwość rozkładania transakcji na raty. 100 tysięcy użytkowników 'PKO Płace później’ to świetny pierwszy etap, zapraszamy kolejnych klientów i jesteśmy przekonani, że będą zadowoleni z tej usługi oraz innych innowacyjnych i użytecznych produktów i usług bankowych, i coraz częściej także pozabankowych, dostępnych w ofercie PKO Banku Polskiego” – powiedział dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO BP Michał Macierzyński, cytowany w materiale.
W sumie od początku działania usługi klienci wykonali 670,8 tys. transakcji na łączną kwotę 92,1 mln zł. 51% wydatków dokonywanych przy pomocy „PKO Płacę później” to transakcje na kwotę do 100 zł, 41% mieści się w przedziale 100-300 zł, a pozostałe są za ponad 300 zł. Mimo, że wszystkie dokonane transakcje są spłacane automatycznie z rachunku klienta po 30 dniach, to niemal dwie trzecie klientów (61%) spłaca swoją zaległość samodzielnie, a prawie połowa (48%) z tej grupy spłacających samodzielnie robi to w ciągu 10 dni od dokonania zakupów, podkreślono.
59% użytkowników korzysta z „PKO Płacę później” do zakupów w internecie, a 41% robi zakupy stacjonarnie, używając „PKO Płacę później” w terminalach POS.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 431,45 mld zł na koniec 2022 r.
Źródło: ISBnews