Usługę płatności odroczonych przygotowaną przez PKO Bank Polska – „PKO Płacę później” aktywowało ponad 150 tys. klientów, którzy z jej pomocą opłacili zakupy na łączną kwotę 198 mln zł, podał bank.
„PKO Płacę później to rozwinięcie naszej oferty na rynku e-commerce. Banki to instytucje szczególne ze względu na regulacje związane z bezpieczeństwem czy prawne – nie mogą więc sobie pozwolić na taką swobodę jak np. fintechy. Mimo to udało nam się wkroczyć na rynek BNPL i udostępnić naszym klientom innowacyjne rozwiązanie, które odpowiada na ich codzienne potrzeby. Nasza usługa ma już rok i mogę powiedzieć, że był to dobry rok. Klienci chętnie wykorzystują 'PKO Płacę później’ do codziennych płatności, o czym świadczą nasze wyniki. Obecnie usługę aktywowało już ponad 150 tys. klientów, którzy z jej pomocą opłacili zakupy na łączną kwotę 198 mln zł” – powiedział dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim Michał Macierzyński, cytowany w komunikacie.
W listopadzie 2022 r. PKO BP jako pierwszy bank w Polsce i jeden z nielicznych na świecie samodzielnie udostępnił swoim klientom usługę BNPL – „PKO Płacę później”. Nad przygotowaniem i wdrożeniem usługi pracowało blisko 30 jednostek banku – od przedstawicieli ryzyka, przez operacje, obsługę klienta, IT do zespołów biznesowych. PKO BP wprowadził „PKO Płacę później” w niecały rok przy zaangażowaniu tylko zasobów własnych banku, wskazano w materiale.
Usługa zdobyła „Nagrodę Społeczności” w konkursie Digital Excellence Awards, podano także.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 431,45 mld zł na koniec 2022 r.
Źródło: ISBnews