Vercom – spółka zależna od R22 , podpisał umowę z operatorem sieci Play na testy komercyjnego wykorzystania rozwiązania RCS (Rich Communication Suite), podała spółka. Spółka zakłada, że realizacja projektu nastąpi w drugim i trzecim kwartale br.
„Od 2 lat rozwijamy i testujemy standard RCS. Mamy już na swoim koncie udane wdrożenia technologiczne poza Polską. Przed nami kolejny, duży krok we wprowadzaniu tej usługi, na podstawie umowy z operatorem Play rozpoczniemy testy rozwiązania RCS na naszym rodzimym rynku. Jeśli zakończą się one sukcesem, mamy nadzieję na komercyjne wdrożenie RCS w Polsce jeszcze w tym roku” – powiedział prezes Krzysztof Szyszka.
Jak podała spółka, standard RCS, nazywany następcą SMS’a lub SMS’em 2.0, wprowadza m.in. szereg funkcjonalności znanych z internetowych komunikatorów, jak przesyłanie wysokiej jakości zdjęć, plików video, prowadzenie grupowych konwersacji czy też śledzenie dostarczenia i odczytania wiadomości. RCS działają w oparciu o numer telefonu, więc użytkownik nie musi instalować dodatkowych aplikacji.
„RCS to także nowe możliwości dla biznesu, umożliwiają bowiem wdrożenie tzw. komunikacji konwersacyjnej, dzięki której możliwe będzie zautomatyzowanie – w sposób przyjazny i w pełni spersonalizowany – wielu kluczowych procesów w firmach, takich jak sprzedaż czy obsługa klienta” – czytamy także.
Vercom już 2 lata temu rozpoczął, jako pierwsza polska firma, współpracę z Google w zakresie wprowadzenia wiadomości RCS w Polsce.
„Widzimy olbrzymi potencjał w kanale RCS. Cieszę się, że Vercom od samego początku aktywnie uczestnicy we wdrażaniu tej przełomowej technologii w Polsce. Daje to nam miano nie tylko lidera, ale i pioniera tego rynku” – dodał członek zarządu Tomasz Pakulski, cytowany w komunikacie.
Według analityków firmy Juniper, do roku 2025 udział RCS w rynku CPaaS (Communication Platform-as-a-Service), może wynieść nawet 25%, co oznacza że RCS może w krótkim czasie zrewolucjonizować sposób w jaki firmy komunikują się ze swoimi klientami.
Vercom S.A. to spółka technologiczna, dostarczająca chmurowe rozwiązania w modelu CPaaS (Communication Platform-as-a-Service). Przychody spółki w 2020 roku zwiększyły się o 49% r/r do 116,6 mln zł. Skorygowana EBITDA osiągnęła wartość 26,3 mln zł, a zysk netto 19,4 mln zł, co oznacza skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) w ciągu ostatnich dwóch lat odpowiednio na poziomie 57 i 75%. Dodatkowo, spółka we wrześniu z sukcesem przejęła lidera czeskiego rynku SMS – ProfiSMS.
Źródło: ISBnews