poniedziałek, 16 czerwca 2025
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

VRG chce poprawić wyniki segmentu odzieżowego, umacniać jubilerski, możliwe akwizycje

Dodane przez Bartłomiej Supernak
21 maja 2024
w dziale Biznes
0
biżuteria
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Grupa VRG chce poprawić wyniki segmentu odzieżowego i poziom sprzedaży marek modowych w 2024 r., będzie też kontynuować intensywny rozwój segmentu jubilerskiego w Polsce, ale też przez ostrożne działanie na rynkach zagranicznych, podała spółka. Grupa nie wyklucza możliwości rozwoju poprzez akwizycje i będzie szukać celów, w tym marek pasujących do portfela.

Spółka przypomniała też, że na koniec 2024 r. planuje prowadzić działalność na ok. 53 tys. m2 powierzchni handlowej, w tym ok. 38,6 tys. m2 stanowić będzie powierzchnia sklepów segmentu odzieżowego, a ok. 14,4 tys. m2 powierzchnia sklepów segmentu jubilerskiego. Planowane wydatki inwestycyjne w 2024 roku spółka szacuje na ok. 50 mln zł, a będą one przeznaczone na rozwój segmentu odzieżowego i jubilerskiego, a także na otwarcie nowych lub odnowienie istniejących już powierzchni handlowych salonów stacjonarnych marek VRG.

„Dalszy rozwój Grupy będzie budowany przez koncentrację na doskonaleniu działalności operacyjnej, realizacji zmian w markach segmentu odzieżowego nakierowanych na wzrost efektywności i zwiększanie atrakcyjności oferty dla konsumentów (z naciskiem na wiodącą markę Vistula) oraz poszukiwanie możliwości synergii sprzedażowych w ramach portfolio marek Grupy VRG (intensyfikacja działań w obszarze cross-brandingu, sprzedaży i promocji). Grupa będzie kontynuować intensywny rozwój segmentu jubilerskiego umacniając jego pozycję w Polsce, ale też przez ostrożne działanie na rynkach zagranicznych. Będą one nakierowane na dalszy rozwój sieci dystrybucji i powierzchni handlowej oraz na wzrost przychodów z nowych rynków” – czytamy w raporcie kwartalnym.

„Grupa dążąc do stworzenia warunków osiągnięcia priorytetowego celu jakim jest stopniowy wzrost wartości Grupy VRG, nie wyklucza możliwości rozwoju poprzez działania akwizycyjne, w związku z czym będzie poszukiwać potencjalnych celów, w tym marek pasujących do portfela Grupy” – czytamy dalej.

Poza rozwojem oferty produktowej marek, Grupa planuje szereg działań nakierowanych na poprawę wyników segmentu odzieżowego.

„Wśród głównych inicjatyw należy podkreślić: • znacząca poprawa przychodów w segmencie odzieżowym; • ograniczenie lub wycofanie się z projektów biznesowych obarczonych zbyt dużym ryzykiem (jak np. koncept większych sklepów Wólczanka, które negatywnie kontrybuowały do wyniku Grupy); • wdrożenie planów naprawczych dla trwale nierentownych salonów stacjonarnych; • optymalizację procesów logistycznych; • koncentracja na poprawie jakości planowania oraz maksymalizacja działań wspierających jak najlepszą odsprzedaż. Wymienione działania i inicjatywy będą realizowane z myślą o zwiększeniu efektywności kosztowej i zarządczej, a w efekcie powinny prowadzić do istotnej poprawy wyniku w segmencie odzieżowym Grupy” – czytamy dalej.

Na III kwartał 2024 roku zarząd planuje start pilotażowego projektu skierowanego do obecnych i nowych franczyzobiorców marek VRG. Będzie on obejmował multibrandowe salony franczyzowe trzech marek: Vistuli, Bytomia i Wólczanki, które będą dopasowane do mniejszych miejscowości, w których nie ma salonów własnych lub monobrandowych salonów franczyzowych.

W.Kruk będzie w br. nadal rozwijać własną ofertę biżuteryjną, wprowadzać kolejne kolekcje ambasadorskie i autorskie (przygotowywane przez własny zespół projektowy i zespół manufaktury W.Kruk), a także kolekcje przygotowywane na specjalne okoliczności. Marka będzie kontynuować rozwój działalności w obszarze premium. Będzie realizować to poprzez rozwój dystrybucji, podnoszenie standardów obsługi oraz dalszą rozbudowę portfolio marek zegarkowych i biżuterii pochodzącej ze światowych manufaktur, podano także.

Spółka podkreśliła, że we wszystkich markach odzieżowych Grupa pracuje nad poprawą produktów i wdrażaniem kolekcji odpowiadających jak najlepiej potrzebom rynku. Koncentruje się przy tym na dostosowaniu oferty dla najbardziej lojalnych klientów, przy jednoczesnym ewolucyjnym pozyskiwaniu nowych odbiorców marek. VRG będzie w dalszym ciągu wzmacniać obecność swoich marek w sprzedaży internetowej i stacjonarnej, w ramach rozwoju omnichannel.

„Naszym celem jest wzmocnienie Vistuli jako flagowej marki Grupy, poprzez rewizję jej strategii marketingowej i produktowej. Nowy zespół projektowy pracuje nad wzornictwem i jakością oferty, szczególnie w obszarze odzieży formalnej, dostosowanej do potrzeb rynku. Tradycyjne korzenie marki będą miały swoje odzwierciedlenie w produktach eleganckich, wykonanych z materiałów wysokiej jakości. Pojawią się również elementy garderoby odpowiadające aktualnym trendom, ale będą one spójne z długoletnią tradycją marki” – czytamy w raporcie.

„W marce Wólczanka będziemy rozwijać asortyment koszul, które wzmacniają rozpoznawalność marki w tym segmencie rynku mody. Oferta kolekcji na cały 2024 rok będzie bazować na koszulach formalnych dla kobiet i mężczyzn. Dodatkiem będą produkty dzianinowe, na przykład wysokiej jakości koszulki typu t-shirt czy polo. Oferta marki będzie dostępna w małych i wygodnych butikach stacjonarnych w nowym, odświeżonym koncepcie” – podano.

Bytom planuje kontynuować kierunek rozwoju produktów dla mężczyzn, którzy doceniają ponadczasową elegancję z autentycznym komfortem. Deni Cler będzie nadal rozwijać elegancką i ponadczasową odzież formalną dla kobiet.

„W pierwszej połowie 2024 roku spółka planuje zakończyć rozpoczęty jeszcze w 2023 roku projekt, który ma na celu wdrożenie w markach Vistula, Bytom, Wólczanka procesów zmierzających do poprawy zarządzania zapasami w sieci przy wsparciu sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML). Pozwoli to obserwować zmieniającą się sprzedaż w trakcie sezonu i elastycznie reagować na zmiany zgodnie z oczekiwaniami klientów” – wskazano w raporcie.

VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2023 r. wyniosły 1,3 mld zł. Spółka wchodzi w skład indeksu sWIG80.

Źródło: ISBnews

Tagi: VRG
Poprzedni post

Grupa Pracuj rozważa zwiększenie udziałów w spółkach prowadzących

Następny post

Po sprzedaży Profitroom-u potencjał akwizycyjny Grupy cyber_Folks wyniesie ok. 1 mld zł

finanse

EuCO konsekwentnie realizuje postanowienia układowe – płatność drugiej raty układowej

biznes

UOKiK postawił zarzuty 11 przewoźnikom z Górnego Śląska i Zagłębia ws. zmowy przetargowej

fotowoltaika

Wystartowało 16 farm fotowoltaicznych wspieranych przez Allegro

Żabka

Żabka uruchomiła prawie 160 sklepów sezonowych

praca

Medinice uzyskało patent w Korei Płd. na krioaplikator w ramach systemu CoolCryo

wodor

Polenergia ma decyzję o dofinansowaniu projektu wodorowego H2Silesia kwotą 618,32 mln zł

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

UE

Umowy o dofinansowanie objęły 43,5% środków z programów UE na 2021-2027

strefa euro

Wskaźnik wolnych miejsc pracy w strefie euro wyniósł 2,4% w I kw.

praca

Koszty zatrudnienia w Polsce wzrosły o 11,2% r/r w I kw. 2025

strefa euro

Koszty zatrudnienia w strefie euro wzrosły o 3,4% r/r w I kw. 2025

finanse

EuCO konsekwentnie realizuje postanowienia układowe – płatność drugiej raty układowej

budowa

Oferta Mirbudu za 83,42 mln zł wybrana na realizację budynków wojskowych

finanse

Dochody z VAT wzrosły o 13,3% r/r do 138,3 mld zł po maju

pieniądze

Wydatki budżetu wzrosły o 5,5% r/r do 331,3 mld zł na koniec maja

biznes

UOKiK postawił zarzuty 11 przewoźnikom z Górnego Śląska i Zagłębia ws. zmowy przetargowej

fotowoltaika

Wystartowało 16 farm fotowoltaicznych wspieranych przez Allegro

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.