Ambicją zarządu VRG na rok 2022 jest utrzymanie dwucyfrowych wzrostów sprzedaży (zarówno offline, jak i online), dalsza poprawa marży brutto w oparciu o efektywną politykę rabatową, wzrost marży operacyjnej, lepsze wyniki r/r grupy kapitałowej oraz zachowanie bezpiecznej sytuacji płynnościowej, podała spółka. Grupa prognozuje na bieżący rok około 34 mln zł wydatków inwestycyjnych.
„W 2021 roku osiągnęliśmy pozytywne dynamiki sprzedaży, zarówno w segmencie odzieżowym, jak i jubilerskim. Uważamy, że będziemy w stanie kontynuować dobre trendy i wykorzystamy nasz potencjał rozwoju. Zakładamy, że będzie to dobry rok dla grupy” – powiedział wiceprezes i CFO VRG Michał Zimnicki, cytowany w komunikacie.
W 2021 r. sprzedaż grupy wzrosła o 25,3% r/r do 1 069,9 mln zł – ponad wynik rekordowego 2019 r., podkreślono w informacji.
Marża brutto wzrosła w ub.r. o 4,2 pkt proc. r/r do 53,1%.
Na koniec ub.r. sieć liczyła 550 sklepów (-20 r/r) w 106 miastach (0 r/r), w tym 150 salonów franczyzowych (-4 r/r); 52,3 tys. m2 powierzchni (-1% r/r), podano także w komunikacie.
Od 19 kwietnia 2022 roku funkcję prezesa zarządu grupy obejmie Janusz Płocica, dołączając tym samym do wiceprezeski Marty Fryzowskiej oraz wiceprezesa Michała Zimnickiego.
„Kończymy zainicjowany w 2021 roku proces rekonstrukcji władz spółki. Celem rady nadzorczej było stworzenie organu, który składa się z profesjonalistów reprezentujących silne i niekwestionowane kompetencje w kluczowych dla spółki obszarach. Jesteśmy przekonani, że taki właśnie zarząd powołaliśmy” – skomentował przewodniczący rady nadzorczej VRG Mateusz Kolański.
Grupa VRG planuje dalszy rozwój nowych konceptów salonów sieci stacjonarnej w markach Vistula i Wólczanka, zakładający sprzedaż na większych powierzchniach, umożliwiających atrakcyjną ekspozycję całego aktualnego asortymentu marek. W obu przypadkach stosowane są nowoczesne rozwiązania wspierające sprzedaż (np. duże ekrany w witrynach, umożliwiające prezentację kampanii marketingowych marek). Spółka postawiła też na przyjazne środowisku rozwiązania w wystroju wnętrz i oświetleniu. W 2022 roku powierzchnia salonów stacjonarnych Grupy VRG powinna wzrosnąć o 3% r/r, podano także.
„Grupa prognozuje na bieżący rok około 34 mln zł wydatków inwestycyjnych, w tym z nakładami na obszar IT. Spółka zapowiada m.in. wdrożenie mobilnych aplikacji sprzedażowych we wszystkich markach VRG i systemy lojalnościowe łączące aktywności klientów w online i offline. W e-sklepach segmentu odzieżowego pojawią się wirtualne przymierzalnie, które mają ułatwić klientom dobór rozmiaru i wspomagać ich w decyzjach zakupowych. Kontynuowana będzie również współpraca z Zalando” – napisano także w komunikacie.
VRG (poprzednia nazwa Vistula Group) jest spółką notowaną na GPW od 1993 r. Jest właścicielem znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.Kruk.
Źródło: ISBnews