Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

VRG liczy na wzrost przychodów, wyniku operacyjnego i netto w 2023

Dodane przez Bartłomiej Supernak
18 maja 2023
w dziale Biznes
0
moda, ubrania
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Grupa VRG ocenia, że poziom przychodów w 2023 r. powinien być wyższy od 2022 r., zarówno w segmencie odzieżowym jak i jubilerskim, a w obu segmentach planowana jest też dalsza praca nad poprawą marży procentowej brutto w stosunku do 2022 r. Grupa liczy osiągnięcie wyższych rok do roku wyników operacyjnych i netto, podała spółka.

„Zaplanowane na rok bieżący nakłady inwestycyjne Grupy VRG w kwocie 42 mln zł w istotnej części przeznaczone zostaną na otwarcia nowych lokalizacji, modernizację istniejących salonów oraz wdrożenie sprawdzonych na rynku technologii informatycznych wpierających procesy alokacji i replenishmentu towarów. Zarząd VRG oczekuje, iż w przypadku dobrego odbioru przez klientów nowych kolekcji marek Grupy oraz wystąpienia korzystnych trendów makroekonomicznych realizacja powyższych działań pozwoli na osiągnięcie wyższych rok do roku wyników operacyjnych i netto. Zarząd VRG na bieżąco monitoruje wyniki sprzedażowe i marżowe wszystkich marek Grupy i będzie elastycznie dostosowywał działania do sytuacji rynkowej” – czytamy w raporcie kwartalnym spółki.

W 2022 r. spółka miała 92,96 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 66,31 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 273,95 mln zł w porównaniu z 1 069,93 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 250,35 mln zł wobec 201,62 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Przychody segmentu odzieżowego w 2022 r. wzrosły o 13,8% r/r do 648,2 mln zł, zaś w segmencie jubilerskim zwiększyły się o 25% r/r do 625,7 mln zł.

Spółka podkreśliła, że perspektywy rozwojowe Grupy VRG w 2023 roku w znaczącym stopniu determinowane będą przez czynniki zewnętrzne związane negatywnymi danymi makroekonomicznymi rzutującymi na nastroje konsumenckie poprzez m.in. wysoki poziom inflacji oraz związany z nią wzrost kosztów utrzymania gospodarstw domowych.

„Niestabilna sytuacja w polityce światowej i zagrożenia związane z toczącym się konfliktem zbrojnym za wschodnią granicą Polski mogą również niekorzystnie wpływać na zachowania konsumentów i ich skłonność do dokonywania zakupów w kolejnych kwartałach. Biorąc pod uwagę te czynniki uważamy, że dzięki dywersyfikacji biznesu Grupy na segment jubilerski i odzieżowy oraz szerokiej ofercie dla różnych grup konsumenckich przez działające w obu segmentach marki, poziom przychodów w roku 2023 powinien być wyższy od zrealizowanych w roku 2022, zarówno w segmencie odzieżowym jak i jubilerskim. W obu segmentach planowana jest również dalsza praca nad poprawą marży procentowej brutto w stosunku do 2022 roku” – podano.

VRG wskazała, że podstawą realizacji powyższych celów biznesowych jest posiadanie przez Grupę VRG portfolio marek o wysokiej rozpoznawalności i dobrym wizerunku, adresowanych do różnych grup konsumenckich.

„Zachowując pełną świadomość głębokich przemian na rynku, Grupa VRG w segmencie odzieżowym nadal koncentruje się na zachowaniu pozycji lidera w segmencie eleganckiej mody męskiej. Jednocześnie w ofercie marek odzieżowych Grupy VRG coraz większy udział stanowi odzież typu casual i smart casual. Jest to odpowiedź na panujące trendy i oczekiwania klientów utrwalone w czasie pandemii Covid-19, upowszechnienie pracy zdalnej i styl życia, w którym dominującymi atrybutami ubioru stały się wygoda, prostota i komfort użytkowania odzieży. Podążanie za rynkiem oraz lepsze dopasowanie do poszczególnych grup konsumentów skłoniły nas do wyraźniejszego zróżnicowania marek Vistula, Bytom i Wólczanka pod względem estetycznym, stylistycznym, cenowym oraz w obszarze komunikacji marketingowej, przy zachowaniu wspólnego modelu dystrybucji” – czytamy dalej w raporcie.

W zakresie planów otwarć Grupa VRG planuje wzrost powierzchni w obu segmentach (o 4% r/r).

„W segmencie odzieżowym nastąpi dalsza optymalizacja sieci pod kątem liczby sklepów, przy równoczesnym otwarciu sklepów o większej powierzchni sprzedażowej (zwiększenie powierzchni o 4%). Jednocześnie planowany jest dalszy stabilny wzrost wielkości sieci w segmencie jubilerskim dzięki otwarciu nowych salonów własnych i franczyzowych (zwiększenie powierzchni o 7% r/r). W roku bieżącym planujemy uruchomienie pierwszego salonu w nowym formacie marki Vistula o powierzchni około 300 m kw., którego koncepcja podporządkowana będzie atrakcyjnej dla klienta prezentacji kolekcji męskiej i rozwijającej się kolekcji damskiej tej marki” – podano.

„Pomimo, iż Grupa VRG znajduje się aktualnie w stabilnej sytuacji finansowej, to w dalszym ciągu prowadzone będą działania zmierzające do optymalizacji wykorzystania kapitału obrotowego, a także stosowana będzie przemyślana polityka inwestycyjna oraz dyscyplina kosztowa” – wskazała spółka.

VRG podała też, że szereg inicjatyw, działań i procesów podjętych i zainicjowanych w spółkach Grupy VRG w roku ubiegłym w obszarze działalności operacyjnej będzie kontynuowanych i rozwijanych w roku bieżącym.

„Działania rozwojowe grupy kapitałowej w 2023 roku skupione będą na:

– dążeniu do utrzymania wzrostu przychodów w obu segmentach poprzez doskonalenie produktów marek Grupy VRG ze szczególną dbałością o jak najlepsze dopasowanie oferty do preferencji i potrzeb klienta i rozwój nowych asortymentów (zwiększenie szerokości kolekcji damskiej marki Vistula, nowe kategorie luksusowej biżuterii i zegarków w ofercie salonów W.Kruk);

– optymalizacji marży brutto w warunkach utrzymującej się inflacji; − nacisk na rozwój sprzedaży w kanale on-line dzięki pogłębionej integracji własnych kanałów off-line i on-line w ramach strategii omnichannelu, wprowadzaniu nowych funkcjonalności w sklepach internetowych, segmentacji informacji o kliencie w celu lepszego dostosowania produktów do jego potrzeb, rozwoju aplikacji sprzedażowych, wzmacnianiu obecności marek Grupy VRG w ofercie najbardziej znanych marketplace’ów i platform internetowych;

– zwiększeniu nakładów na marketing wizerunkowy w internecie i kanałach tradycyjnych;

– stałej poprawie jakości obsługi klienta w kanale stacjonarnym i internetowym” – czytamy w raporcie.

VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2022 r. wyniosły 1,27 mld zł. Spółka wchodzi w skład indeksu sWIG80.

Źródło: ISBnews

Tagi: VRG
Poprzedni post

Enter Air rekomenduje niewypłacanie dywidendy za 2022 rok

Następny post

Grupa ZUE miała portfel zamówień wart 1 660 mln zł na koniec marca, doliczy 785 mln zł

praca

Answear zawarł umowę przejęcia ZCP Fashion Trends Group

Unibep

Oferta Unibepu warta 34,3 mln zł netto uznana za najkorzystniejszą w przetargu Miasta Suwałki

biznes

VeloBank przystąpi do programu Bezpieczny kredyt 2%

PKN Orlen zakończył rozbudowę pojemności magazynowej terminalu w Bolesławcu

PKN Orlen opublikował politykę klimatyczną

auto

Fit for 55 oznacza dla Polski ok. 80-90 tys. bezemisyjnych ciężarówek do 2030

transport

Przychody branży TSL pod presją PKB, presja kosztowa silna głównie przez płace

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

praca

Answear zawarł umowę przejęcia ZCP Fashion Trends Group

WIG

Indeks WIG20 wzrósł o 2,73% na zamknięciu w czwartek

media

Gremi Media ze wzrostem realnych użytkowników o ponad 1,3 miliona

praca

Dane makro i słabnące AI w centrum uwagi

Unibep

Oferta Unibepu warta 34,3 mln zł netto uznana za najkorzystniejszą w przetargu Miasta Suwałki

biznes

VeloBank przystąpi do programu Bezpieczny kredyt 2%

USA

Wskaźnik PMI dla przemysłu USA spadł do 48,4 pkt w maju

PKN Orlen zakończył rozbudowę pojemności magazynowej terminalu w Bolesławcu

PKN Orlen opublikował politykę klimatyczną

Mercator Medical, Prezentacje Wyników, inwestorzy.tv

Żyznowski (Mercator Medical): Rok 2022 był nieprawdopodobnie katastroficzny dla całej branży rękawic na całym świecie

USA

Liczba wniosków o zasiłek dla bezrobotnych wyniosła 232 tys. w USA

Twitter LinkedIn Facebook Youtube LinkedIn


Inwestycje.pl
 to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.