Poprzez agencyjne kanały sprzedaży PKP Intercity – Koleo, mPay i e-podróżnik.pl – w ciągu kilku miesięcy od uruchomienia pierwszego zewnętrznego kanału sprzedaży sprzedano łącznie milion biletów, podała spółka.
We wrześniu 2021 roku wprowadzono nowy model sprzedaży agencyjnej, który wyróżnia się ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy. Od tego czasu do współpracy z PKP Intercity przystąpiły trzy spółki, które w tym roku rozpoczęły sprzedaż biletów na przejazdy realizowane przez narodowego przewoźnika. Od 31 maja bilety można kupić przez aplikację mPay, a od 2 czerwca taka możliwość jest dostępna w serwisie e-podróżnik.pl. Rozszerzona oferta platform spotkała się z dużym zainteresowaniem podróżnych – w sierpniu sprzedano pierwsze 200 tys. biletów. Pod koniec października do tego grona dołączył kolejny partner – Koleo, które oferuje możliwość zakupu biletów w aplikacji oraz na stronie internetowej, podano.
„Naszym celem jest stworzenie intuicyjnej, szybkiej i prostej możliwości zakupu biletów, czyli takiej, jaką lubią i jakiej oczekują podróżni. Chcemy umożliwić zakup biletów PKP Intercity w wielu różnych kanałach, tak by każdy mógł wybrać preferowany przez siebie sposób. Cieszymy się, że pasażerowie chętnie korzystają z udostępnionych wspólnymi siłami możliwości. Wyniki sprzedaży dowodzą, że podjęliśmy właściwą decyzję pół roku temu o umożliwieniu dystrybucji biletów przez platformy partnerów zewnętrznych” – powiedział członek zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz, cytowany w komunikacie.
Obecnie przez kanały zdalne, przede wszystkim internet lub aplikację mobilną, bilety PKP Intercity kupuje 70% pasażerów. Ta forma zakupu cieszy się rosnącą popularnością – w 2019 r. korzystało z niej 54,3% podróżnych. Jednocześnie Polacy coraz rzadziej kupują bilety w kasach i przez terminale mobilne. W pierwszym półroczu 2019 roku ich udział w sprzedaży wyniósł 46,2%, a w pierwszych sześciu miesiącach br. – 32,4%, podkreślono w informacji.
„Dalsze rozszerzenie sieci sprzedaży biletów jest elementem realizowanej strategii PKP Intercity, która jako jeden z kluczowych celów wyznacza usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań cyfrowych. W ciągu kilku najbliższych lat PKP Intercity planuje m.in. uruchomić program lojalnościowy i dalej rozwijać zdalne kanały sprzedaży” – zakończono.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2021 r. miał ok. 35,5 mln pasażerów, co oznaczało wzrost o blisko 9 mln r/r.
Źródło: ISBnews