W sieci stacji MOL w Polsce w nowych barwach działa obecnie blisko 30 stacji partnerskich i ponad 270 stacji własnych, podał MOL. Do końca br. MOL Polska planuje zakończyć rebranding zdecydowanej większości z ponad 100 stacji franczyzowych w Polsce.
„Zapoczątkowany jesienią ubiegłego roku proces rebrandingu stacji franczyzowych MOL Polska postępuje zgodnie z założonym przez spółkę harmonogramem. Na koniec stycznia w barwach sieci działa blisko 30 z ponad setki stacji paliw prowadzonych przez partnerów franczyzowych. Z każdym tygodniem barwy zmienia kilka kolejnych lokalizacji, a terminy zakończenia rebrandingu zdecydowanej większości z nich wydają się być niezagrożone” – czytamy w komunikacie.
„Spotykamy się z bardzo dobrym przyjęciem przez naszych partnerów franczyzowych oferowanych przez nas warunków. W ciągu ostatnich trzech miesięcy blisko 30 z nich zainstalowało nową identyfikację wizualną swoich stacji, a kolejnych kilkudziesięciu już podjęło decyzję, by przejść ten proces” – powiedział dyrektor ds. sprzedaży i operacji MOL Polska Piotr Belniak, cytowany w komunikacie.
W ramach rebrandingu stacji należących do MOL w Polsce zmianie ulega logo i wystrój zewnętrzny stacji, a często również wystrój wnętrza, umeblowanie czy wyposażenie typu ekspres do kawy. W zależności od stanu technicznego i wielkości danej placówki, cały proces może zająć kilka tygodni, wskazano w materiale.
„W niektórych przypadkach nasi partnerzy po zmianie szyldu, notują nawet 20% wzrost sprzedaży na swoich stacjach” – dodał Belniak.
Spółka podkreśla, że rebranding stacji franczyzowych to dla MOL okazja do dalszego wzmocnienia relacji z partnerami oraz poszerzenia doświadczeń, które grupa planuje wykorzystać na innych rynkach w Europie, gdzie model franczyzowy dotychczas nie funkcjonuje. Docelowo do roku 2030 Grupa MOL zamierza potroić liczbę stacji franczyzowych w Europie. Spółka zakłada, że duża część rzeczonego wzrostu sieci partnerskiej będzie wynikać z dalszego rozwoju programu franczyzowego w Polsce.
Węgierski koncern MOL prowadzi działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej (aktywa produkcyjne ma w 8 krajach, posiada też 4 rafinerie i 2 jednostki petrochemiczne). Od 2004 r. jest notowany na warszawskiej giełdzie. Miał 26,33 mld USD skonsolidowanych przychodów w 2023 r. Po przejęciu polskiej sieci Grupy Lotos, MOL Polska miał 471 stacji na koniec 2024 r.
Źródło: ISBnews