W konkursie „Teraz Polska”, organizowanym przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego, zostało nominowanych 31 produktów, 20 usług i 2 innowacje, podała Fundacja. Laureatów Godła „Teraz Polska” poznamy podczas uroczystości, która odbędzie się 9 czerwca br. w Pałacu Prezydenckim. Agencja ISBnews jest partnerem „Teraz Polska”.
Spektrum nominowanych jest szerokie: od produktów spożywczych, budowlanych, wyrobów kosmetycznych, farmaceutycznych, poprzez roboty, programy, aplikacje, fotowoltaikę, aż do usług handlowych, transportowych, medycznych, finansowych. Wśród nominowanych są oferty zarówno skierowane do szerokiego odbiorcy, jak i bardzo specjalistyczne, jak chociażby dystrybucja energii dla kolei czy tankowanie statków paliwem LNG, podano w materiale.
„Konkurs 'Teraz Polska’ istnieje od 30 lat. Powołany został u progu transformacji ustrojowej 1989 roku, aby wspierać polską przedsiębiorczość oraz zachęcać konsumentów do zakupu polskich produktów w dobie zalewu rynku zagranicznymi towarami. Przez lata biało-czerwone Godło 'Teraz Polska’ stało się synonimem najwyższej polskiej jakości i wzbudza zaufanie zarówno klientów, jak i przedsiębiorców. Dziś po raz 30. ogłaszamy nominacje do Godła 'Teraz Polska’. Jest to wyjątkowa edycja Konkursu. Niestety, nie tylko z powodu jubileuszu, ale także pandemii koronawirusa, z którą przyszło się zmierzyć nam wszystkim” – powiedział prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Krzysztof Przybył, cytowany w komunikacie.
„Z uwagi na wymogi bezpieczeństwa sanitarnego tegoroczne posiedzenie Kapituły 'Teraz Polska’ odbywa się w formie wideokonferencji, a jej członkowie wybiorą laureatów Konkursu, głosując online. Z puli 53 nominowanych zgłoszeń Kapituła pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera dokona wyboru 25 laureatów. Będzie miała niełatwe zadanie, gdyż poziom tegorocznych zgłoszeń jest bardzo wysoki, o czym świadczą oceny wystawione przez Branżowe Komisje Ekspertów” – wskazał dyrektor Konkursu „Teraz Polska” Michał Lipiński.
Obostrzenia wynikające z pandemii koronawirusa spowodowały konieczność czasowego zamknięcia lub ograniczenia działalności wielu firm, co skutkowało zamrożeniem gospodarki nie tylko w Polsce. Z taką sytuacją świat mierzy się po raz pierwszy w dziejach. Nie wiemy także, co oznacza określenie „po pandemii”. Jak konieczność pracy zdalnej i ciągłe poczucie obawy przed zagrożeniem epidemicznym wpłyną na zachowania konsumentów i, co za tym idzie, szybkość odmrażania gospodarki.
„Od początku pandemii dla zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego było jasne, że o być albo nie być polskich przedsiębiorstw zdecyduje dotarcie do klienta i przekonanie go, że warto kupić produkt lub usługę tworzone, opracowane, produkowane w Polsce. A o przyszłej kondycji polskiej gospodarki, o miejscach pracy, o zażegnaniu widma kryzysu zdecydują nasi konsumenci – jeżeli wybiorą polskie produkty i usługi wysokiej jakości” – czytamy w komunikacie.
„Dlatego właśnie możliwość korzystania z Godła 'Teraz Polska’, umieszczanego na produktach i usługach, będzie miała znaczenie fundamentalne, bo po prostu zdecyduje o przyszłości wielu firm i wielu Polaków w nich pracujących” – stwierdził Przybył.
Źródło: ISBnews