Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

W Polsce zadebiutowało 10 zagranicznych marek, a 5 zniknęło w 2020

Dodane przez Bartłomiej Supernak
16 lutego 2021
w dziale Biznes
0
praca
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

W Polsce swoje salony po raz pierwszy otworzyło 10 marek zagranicznych w 2020 r., a wśród nich była długo wyczekiwana irlandzka sieciówka Primark, rosyjski dyskont Mere i ukraińska kawiarnia Pesto Cafe, wynika z danych CBRE. Decyzję o opuszczeniu polskiego rynku podjęło za to 5 marek, w tym m.in. Camaieu i Salamander, dodano także.

„W minionym roku kilka marek premium zrezygnowało z otwarcia swoich salonów w Polsce, pomimo wcześniejszych zapowiedzi. W efekcie na naszym rynku zadebiutowało dziesięć nowych marek, o 8 mniej niż rok wcześniej. Większość otworzyła swoje salony w Warszawie, ale debiuty odbyły się też w Gdańsku, Wrocławiu i Częstochowie. Dominowały marki modowe, ale nie tylko. Nowości to też m.in. kawiarnia, sklep z wyposażeniem domu i dyskont. Sytuacja na rynku wciąż jest dynamiczna, dlatego trudno przewidzieć, jakie firmy pojawią się u nas w 2020 r.” – powiedziała Magdalena Frątczak z CBRE, cytowana w komunikacie.

Wśród nowych marek, które pojawiły się w Polsce w 2020 r. dominowały te z branży modowej.

„Największym zainteresowaniem cieszył się debiut marki Primark, która w drugiej połowie roku otworzyła swój sklep w warszawskiej Galerii Młociny. Kolejne planowane są w Poznaniu i Katowicach. Oprócz tego ze sklepów modowych pojawiły się American Vintage, Falconeri i Urban Outfitters w Warszawie oraz Ulla Popken w Gdańsku. W stolicy powstał również butik kosmetyczny Beauty Armani. Austriacki sklep z wyposażeniem domu Momax otworzył się pod Wrocławiem, natomiast flagowy salon Carl Hansen & Son z duńskimi meblami zainaugurował działalność w Hotelu Warszawa” – czytamy także.

Do polski weszły też dwie nowe marki pochodzące zza wschodniej granicy. W Częstochowie otworzył się pierwszy rosyjski dyskont Mere, a w warszawskiej Galerii Młociny ukraińska restauracja i kawiarnia Pesto Cafe. Wśród pięciu marek, których sklepów nie spotkamy w najbliższym czasie w naszym kraju, są m.in. marki z artykułami sportowymi i obuwniczymi. Na wyjście z Polski zdecydowały się firmy: czeska Sportisimo i niemiecka Salamander. Oprócz tego zniknęły dwie popularne francuskie marki modowe – Camaieu i Promod. O zamknięciu swoich siłowni zadecydowała duńska sieć Fitness World, podano dalej.

„W związku z epidemią koronawirusa firmy wciąż bardzo ostrożnie podejmują decyzje o rozszerzaniu działalności, dlatego w 2021 r. nie należy spodziewać się wielu debiutów” – podsumowano w materiale.

Źródło: ISBnews

Tagi: CBRE
Poprzedni post

Silvair celuje w zwielokrotnienie ubiegłorocznych wyników komponentów IoT

Następny post

UOKiK za podjęciem dyskusji o zasadach rozdysponowania częstotliwości w ust. KSC

CPK

Strategiczne Studium Lokalizacyjne CPK zostało przyjęte

montaż

Produkcja budowlano-montażowa spadła o 10,8% r/r w marcu

ropa naftowa

PGNiG Upstream Norway rozpoczęło wiercenie otworów eksploatac. na złożu Duva

badania

OncoArendi wynajęło 500 m2 powierzchni, otworzy laboratorium w Łodzi

bank pekao

Bank Pekao wprowadza możliwość otwarcia konta na selfie przez e-dowód

PERN

PERN przyjął nową strategię do 2024 roku, rośnie rola ochrony środowiska

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pomóż ratować życie

Najnowsze

pieniądze

Rank Progress miał szacunkowo 57,3 mln zł zysku netto w 2020

ludzie

Dla 28% Polaków zmiany klimatu są najważniejszym wyzwaniem

koronawirus

Dzienna liczba szczepień przeciw COVID-19: 273 673, nowych zakażeń: 12 762

CPK

Strategiczne Studium Lokalizacyjne CPK zostało przyjęte

przemysł

Wskaźnik klimatu koniunktury w przetwórstwie przem. wzrósł do -4 w IV

mieszkanie

Liczba mieszkań oddanych do użytku wzrosła o 24,8% r/r w marcu

wykres

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej i wyprzedzający wzrosły m/m w IV

budowa

Liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto wzrosła o 60,5% r/r w marcu

© 2020 inwestycje.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste

© 2020 inwestycje.pl