Obecnie usługą Allegro Smart!, umożliwiającą darmowe dostawy w ramach abonamentu, objętych jest ponad 100 mln ofert na Allegro.pl. W ciągu trzech lat istnienia tej usługi kupujący zaoszczędzili dzięki niej 2,8 mld zł na dostawach, podało Allegro.eu.
„Usługa została uruchomiona pod koniec sierpnia 2018 r. W tym czasie przeciętny Smartowicz zaoszczędził średnio ok. 450 zł. Zdarzają się jednak prawdziwi rekordziści. Jeden z użytkowników zaoszczędził bowiem przez ostatnie 3 lata 185 181 zł. Innemu z kolei koszt zakupu rocznego pakietu (49 zł) zwrócił się już po… 10 sekundach. Wyniki te sugerują, że pakiet przynosi oszczędności nie tylko kupującym – osobom prywatnym – ale też przedsiębiorcom, którzy dokonują hurtowych zakupów, np. za pośrednictwem Allegro Biznes” – czytamy w komunikacie.
Obecnie przeważająca większość zakupów z ponad 100 mln ofert z Allegro Smart! dociera do klientów w 1-2 dni. Ponad 25 milionów oferuje dostawę następnego dnia, a kilka milionów dotrze nawet tego samego dnia, podano także.
„Obecnie 99%+ wszystkich ofert oznaczonych znakiem Smart! umożliwia też skorzystanie z kuriera, także całkowicie bezpłatnie. W zeszłym roku minimalna wartość zamówienia w przypadku darmowej dostawy kurierem została obniżona z 100 zł do 80 zł. Co więcej, już wkrótce klienci będą mogli odbierać swoje zamówienia z nowej, przyjaznej środowisku sieci automatów paczkowych Allegro, które są aktualnie montowane w wielu lokalizacjach w całej Polsce” – czytamy dalej.
Spółka podkreśla, że sprzedający, których oferty są objęte programem Allegro Smart!, uzyskują wzrost przychodów pięciokrotnie szybciej, niż ci, którzy nie korzystają z usługi Smart!.
„Kupujący w ramach tej usługi robią zakupy 2,5 razy częściej niż pozostali. Szybsze dostawy i ich gwarantowany termin (dzięki wprowadzeniu Programu Szybkich Dostaw dla sprzedawców) zwiększają częstotliwości robienia zakupów i wydawane kwoty. Co ważne, Allegro finansuje większą część kosztów dostaw w ramach Smart!” – napisano także w materiale.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Platforma Allegro.pl umożliwia sprzedaż nowych produktów przede wszystkim firmom prowadzącym działalność w formule biznes-klient i przyciąga średnio 21 mln internautów miesięcznie, co odpowiada 66% mieszkańców Polski w wieku 16 lat lub więcej oraz 78% wszystkich użytkowników internetu w Polsce. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Źródło: ISBnews