Wartość zamówień złożonych podczas Black Friday 2021 w sklepach internetowych korzystających z oprogramowania Shoper wyniosła 50,6 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 55% r/r, podała spółka. Liczba zamówień przekroczyła wynik poprzedniego Black Friday o blisko 50%.
Sklepy pracujące na oprogramowaniu Shoper sprzedały 26 listopada produkty za ponad 50 mln zł. Największym zainteresowaniem cieszyły się zakupy w branżach: odzieżowej, kosmetycznej, ze sprzętem elektronicznym, dom i ogród oraz z artykułami dla dzieci, czytamy w komunikacie.
„Najpopularniejszą metodą zapłaty za zakupy w sklepach korzystających z Shoper Płatności była podczas Black Friday 2021 zapłata BLiK-iem (52% wszystkich transakcji przez Shoper Płatności), drugą najchętniej wybieraną była karta płatnicza” – powiedział chief commercial officer w Shoper Paweł Rybak, cytowany w komunikacie.
Właściciele sklepów internetowych na platformie Shoper jeszcze liczniej niż przed rokiem przygotowali oferty specjalne nie tylko na sam Black Friday, ale rozciągnięte na cały Black Week, podkreślono w materiale.
„Część z nich przyciągała klientów rabatem procentowym (76% właścicieli planowało takie akcje), inni darmową dostawą (43%), rabatem kwotowym (28%) lub zestawami promocyjnymi (15%). Z kolei jako najskuteczniejsze działania, pomagające odnieść sprzedażowy sukces w czasie Black Week i Black Friday, właściciele sklepów wskazywali kampanie produktowe w Google (45%), następnie zmiany wyglądu strony sklepu (33%) oraz kampanie produktowe na Facebooku (30%)” – czytamy także.
Zdobyte w poprzednich latach doświadczenie, kiedy sprzedażowe święto spod znaku Black Friday zyskiwało na popularności i rozciągało się coraz śmielej na cały tydzień Black Week, skłoniło w tym roku właścicieli sklepów internetowych do większej mobilizacji i wielu z nich przygotowywało się do tego okresu z wyprzedzeniem.
„Nie bez znaczenia były też systemy, na jakich pracowały ich sklepy. Na platformie e-commerce Shoper zadbaliśmy o to, by ponad 25 tys. e-sklepów mogło swobodnie obniżać ceny i oferować swoim klientom atrakcyjne promocje. Nasza w pełni bezpieczna i stabilna infrastruktura pozwoliła sprzedawcom skupić się na obsłudze zamówień nie tylko podczas Black Friday, ale przez cały Black Week. Bez obaw, że komuś nie uda się sfinalizować transakcji na stronie sklepu” – podsumował Rybak.
Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku e-commerce, sprzedawanej w modelu SaaS (software as a service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2021 r.
Źródło: ISBnews