Łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w październiku była o 2,9% wyższa niż przed rokiem, a liczba transakcji spadła o 6,3%, wynika z danych Polskiej Izby Handlu (PIH) i Centrum Monitorowania Rynku (CMR).
„Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w październiku 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,9% wyższa niż przed rokiem, a liczba transakcji spadła o 6,3%. Klienci przychodzili do sklepów rzadziej niż przed rokiem, znacznie niższa była również łączna liczba sprzedanych opakowań. Spadki te wynikają nie tylko ze zmniejszającej się liczby placówek w tym formacie sklepów, ale także z nieco niższych niż przed rokiem temperatur” – czytamy w komunikacie.
W październiku klienci sklepów małoformatowych robili trochę mniejsze zakupy niż rok wcześniej (średnia liczba produktów na paragonie była tylko o 1% niższa niż w październiku 2022 r.). Średnia wartość paragonu wzrosła jednak w tym czasie o niemal 10%, do 23,02 zł.
W ubiegłym miesiącu łączna liczba transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7% niższa niż we wrześniu, natomiast obroty sklepów małoformatowych spadły z miesiąca na miesiąc o około 3%, podano także.
Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.
Źródło: ISBnews