Łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była w marcu br. o 4,5% wyższa niż przed rokiem, zaś liczba transakcji o 4,7% niższa niż rok wcześniej, wynika z danych Polskiej Izby Handlu (PIH) i CMR Panel.
„Spadek liczby transakcji w całym kanale sklepów małoformatowych to w dużej mierze efekt zmniejszającej się liczby placówek tego formatu. Istniejące sklepy w marcu odwiedzało nieco więcej klientów niż przed rokiem, robili też większe zakupy – średnia liczba opakowań w koszyku wzrosła o 2% (do 3,7%). Średnia wartość transakcji w marcu 2024 r. wyniosła 24,34 zł, czyli aż o 10% więcej niż przed rokiem” – czytamy w komunikacie.
Większe koszyki to po części efekt zakupów przedświątecznych – w ostatnim tygodniu marca, zakończonym wielkanocną niedzielą, klienci sklepów małoformatowych kupowali średnio 4 produkty i wydawali na nie średnio prawie 27 zł. Duże wzrosty sprzedaży w porównaniu z marcem 2023 r. odnotowały wszystkie typowo świąteczne kategorie (w 2023 r. większość zakupów związanych z Wielkanocą odbywała się już w kwietniu), dodano.
Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.
Źródło: ISBnews