Wielton przedłużył okres realizacji „Strategii wzrostu Grupy Wielton na lata 2017-2020” do końca 2021 r. i zapowiedział, że planuje rozpoczęcie w połowie bieżącego roku prac nad nową strategią, wyznaczającą perspektywę rozwoju Grupy Wielton na lata 2022-2026. Ogłoszenie nowej strategii planowane jest na I kw. 2022 r.
„Cele strategiczne przyjętej Strategii, z zastrzeżeniem aktualizacji wskazanych w niniejszym raporcie, pozostają niezmienione” – czytamy w komunikacie.
Spółka wskazała, iż powodem zmiany terminu realizacji Strategii jest przede wszystkim panująca w Europie od początku 2020 roku pandemia COVID-19, której negatywny wpływ na wszystkie rynki, kluczowe z perspektywy działalności Grupy Wielton, uniemożliwił grupie zakończenie realizacji przyjętych celów strategicznych w zamierzonym okresie.
„Wydłużone zostały przede wszystkim projekty, w odniesieniu do których w 2020 roku ograniczone zostały nakłady inwestycyjne. Rok 2020 i czas spowolnienia oraz dezorganizacji gospodarek poszczególnych krajów Grupa Wielton wykorzystała przede wszystkim na przeprowadzenie projektów minimalizujących wpływ COVID-19 na sytuację grupy (zarządzanie kapitałem pracującym, pozyskanie środków pomocowych) oraz projektów wpływających na poprawę efektywności operacyjnej grupy w przyszłości (nowa struktura zarządzania grupą, reorganizacja i modernizacja zakładów produkcyjnych, utworzenie centrum kompetencyjnego naczep niskopodwoziowych i innowacyjnego zakładu produkcyjnego Langendorf Polska w Wieluniu, wprowadzenie nowej strategii usług posprzedażowych we wszystkich spółkach grupy i na wszystkich rynkach pod jedną, wspólną marką – ABERG)” – czytamy dalej.
W 2021 roku Grupa Wielton będzie skupiać się na czterech głównych obszarach tj. minimalizacji zagrożeń związanych z rozprzestrzenianiem się COVID-19, bezpieczeństwie płynnościowym (poprzez skuteczne zarządzanie kapitałem pracującym, a w perspektywie – ograniczenie zadłużenia netto względem osiąganych wyników), zapewnieniu stabilności finansowania oraz optymalnym wykorzystaniu zasobów Grupy (w tym produkcyjnych, technologicznych, ludzkich) w celu podniesienia rentowności oraz płynności, zapowiedziano także.
„Działając w nowych warunkach gospodarczych grupa będzie realizować w dalszym ciągu projekty wynikające z przyjętej Strategii i zmierzające do osiągnięcia zakładanych w niej celów, w szczególności prace nad poszerzaniem portfolio produktowego grupy, rozwojem obsługi posprzedażowej ABERG, utworzeniem wielofunkcyjnego obiektu Centrum Obsługi Klienta w Wieluniu, włączeniem do oferty własnego rozwiązania telematycznego oraz dalszą cyfryzacją i automatyzacją grupy. Poprawa tendencji rynkowych oraz sukcesywne zwiększanie wyników grupy pozwoli w perspektywie na kontynuację projektów wysokonakładowych” – napisano też w komunikacie.
Jednocześnie zarząd planuje rozpoczęcie w połowie bieżącego roku prac nad nową strategią, wyznaczającą perspektywę rozwoju Grupy Wielton na lata 2022-2026. Ogłoszenie nowej strategii planowane jest na pierwszy kwartał 2022 roku, podsumowano.
Wielton to największy producent i sprzedawca naczep i przyczep w Polsce, a w Europie jeden z wiodących graczy tego sektora. Spółka zadebiutowała na GPW w 2007 r. W 2019 r. miał 2,34 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews