Priorytetem Grupy Wittchen jest utrzymanie satysfakcjonującej rentowności, a jednocześnie celem pozostaje dwucyfrowy wzrost sprzedaży w 2024 r., poinformował prezes Jędrzej Wittchen.
„Z uwagą obserwujemy kondycję konsumentów w Polsce i w Europie w pierwszych miesiącach tego roku, a priorytetem jest dla nas utrzymanie satysfakcjonującej rentowności. Jednocześnie, naszym celem pozostaje dwucyfrowy wzrost sprzedaży w 2024 roku” – powiedział Wittchen, cytowany w komunikacie.
Podkreślił, że miniony rok przyniósł nowe wyzwania za sprawą pogorszenia nastrojów konsumenckich, co przełożyło się na zmniejszenie dynamiki sprzedaży spółki. Wittchen musiał „szybko zrewidować” plany inwestycyjne i wprowadzić działania zmierzające zarówno do ochrony rentowności, jak i poprawy sprzedaży.
„Pierwsze efekty tych działań są zadowalające. Wzrosła marża brutto na sprzedaży, wypracowaliśmy solidny wynik netto” – ocenił prezes.
Grupa Wittchen w 2023 roku zwiększyła przychody o 15% r/r do ponad 467 mln zł, poprawiając jednocześnie marżę brutto na sprzedaży, która sięgnęła 63,5%, wskazano też w komunikacie.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 467 mln zł w 2023 r.
Źródło: ISBnews