Grupa Wittchen otworzyła dwa salony stacjonarne w Austrii, a tym samym wzmocniła obecność w krajach niemieckojęzycznych, podała spóła. Niedawno w Oberhausen ruszył pierwszy salon stacjonarny Wittchen w Niemczech, a Grupa planuje niebawem kolejne otwarcia salonów, tym razem w Rumunii.
Otwarcie salonów stacjonarnych w Austrii jest efektem realizacji 3-etapowej strategii wchodzenia na rynki zagraniczne. Pierwszym krokiem jest sprzedaż produktów Wittchen poprzez zewnętrzne platformy typu marketplace i budowanie świadomości marki. Następnie Wittchen uruchamia własny sklep internetowy, uważnie obserwując popyt na danym rynku, by w ostatnim kroku otworzyć w danym kraju salon stacjonarny (showroom), podano.
„Otwarcie pierwszych sklepów stacjonarnych z logo Wittchen w Austrii znakomicie wpisuje się w naszą strategię ekspansji w krajach niemieckojęzycznych i jest ważnym elementem naszej obecności zagranicznej. Po uruchomieniu sklepu internetowego na rynku austriackim naturalnym krokiem było otwarcie salonów stacjonarnych. Nowe sklepy będą ważnym dopełnieniem sprzedaży internetowej” – powiedział prezes Jędrzej Wittchen, cytowany w komunikacie.
„Zdecydowaliśmy się na podwójne otwarcie w dogodnym momencie, gdy rozpoczyna się letni sezon turystyczny i rośnie zapotrzebowanie na walizki, torby i inne akcesoria podróżne. Sklepy stacjonarne traktujemy jako wizytówkę marki, miejsce gdzie klienci mogą przekonać się o wysokiej jakości naszych produktów i uzyskać poradę naszych sprzedawców. Liczymy, że nasz asortyment przypadnie do gustu austriackim klientom i licznym turystom, będzie dla nich atrakcyjną alternatywną dla globalnych marek” – dodał.
Na lokalizację pierwszego salonu Wittchen w Austrii wybrano największą galerię handlową w kraju – Westfield Shopping City Sud, położoną w Vösendorf koło Wiednia. Drugi z salonów uruchomiono w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Wiednia – Westfield Donau Zentrum. Sklep w Westfield Shopping City Süd ma powierzchnię 85 m2 , zaś salon w centrum Wiednia ma powierzchnię 130 m2. Szacuje się, że Westfield Shopping City Süd odwiedza ok. 25 mln klientów rocznie, zaś Westfield Donau Zentrum ok. 19 mln rocznie, podano także.
Obecnie oprócz Polski, gdzie działa ponad 90 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen oraz Wittchen Travel, Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy), w Austrii (2 sklepy), Niemczech, Słowacji i Rumunii (po 1 sklepie) oraz w Ukrainie (10 placówek franczyzowych). Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 467 mln zł w 2023 r.
Źródło: ISBnews