Wittchen planuje zakończenie inwestycji w centrum logistycznym w Palmirach w 2026 roku, ale liczy, że uda się to jeszcze w II poł. 2025 roku, poinformował dyrektor ds finansowych i relacji inwestorskich Dariusz Kormański.
Stale rosnące znaczenie kanału e-commerce i konieczność zwiększania efektywności w tym obszarze sprawiły, że Grupa Wittchen zmodernizuje i rozbuduje własne centrum logistyczne w Palmirach koło Warszawy. Obecne dwie hale magazynowe zostaną uzupełnione o trzeci budynek, zaś wyposażenie hali nr 1 zostanie w dużym stopniu zautomatyzowane. Na przełomie 2024 i 2025 r. planowane jest zakończenie prac projektowych i przygotowawczych. Z uwagi na planowaną budowę węzła drogowego w Palmirach w ramach trasy S7, w bezpośrednim sąsiedztwie siedziby spółki, musiała ona dostosować do tych planów harmonogram swojej inwestycji. Rozpoczęcie budowy hali magazynowej zaplanowane jest obecnie na 2025 rok, podała wcześniej spółka.
„Podtrzymujemy naszą deklarację jeśli chodzi o budowę hali i strategia budowy jest podtrzymana. Rozbudowujemy centrum w Palmirach, prace trwają, niedługo złożymy komplet dokumentacji o wydanie decyzji środowiskowej, aby finalnie rozpocząć budowę w przyszłym roku. Na początku przyszłego roku – około I kw. – chcemy mieć pozwolenie na budowę. Natomiast jeśli chodzi o nasze wydatki, to jesteśmy zgodnie z planem. Musimy dostosować naszą inwestycję do decyzji środowiskowych i na razie nie możemy powiedzieć ile to będzie m2 hali, a szczegóły techniczne będą wiadome na początku przyszłego roku, gdy będziemy mieli komplet dokumentacji” – powiedział Dariusz Kormański podczas wideokonferencji.
„Zakończenie prac projektowych powinno być na przełomie 2024/2025, ostateczna decyzja o budowie będzie w przyszłym roku i komplet dokumentów będziemy mieli około pierwszego kwartału. W hali magazynowej nr 1 planujemy modyfikację wyposażenia i nową linię do obsługi przesyłek. Spodziewamy się, że ta inwestycja zostanie zakończona w 2026 r. ale raczej liczymy, że w II połowie 2025 r.” – dodał.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 24 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach koło Warszawy.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 467,3 mln zł w 2023 r.
Źródło: ISBnews