Euricom S.p.A. – globalny producent ryżu z siedzibą we Włoszech – zawarł wiążące umowy nabycia Sonko sp. z o.o., podał Euricom. Transakcja podlega zwyczajowym zatwierdzeniom regulacyjnym, zaznaczono.
„W ramach transakcji Euricom nabędzie cały kapitał zakładowy Sonko od Oshee Polska sp. z o.o. z zamiarem zainwestowania zarówno w fabrykę, jak i markę poprzez rozszerzenie oferty przekąsek na rynku. Dzięki temu przejęciu Euricom stanie się jednym z najważniejszych graczy w sektorze zdrowych przekąsek w UE” – czytamy w komunikacie.
Euricom zidentyfikował zdrowe przekąski jako strategiczny segment dla swojej ekspansji na rynku europejskim. Przekąski to segment rynku o rosnącej konsumpcji i synergii z działalnością Euricom w zakresie ryżu, podkreślono w materiale.
„Dzięki naszej wieloletniej współpracy z Sonko byliśmy świadkami, jak firma rozwinęła wiodącą markę na rynku przekąsek dzięki wyjątkowo atrakcyjnej ofercie produktów dla konsumentów. Witamy zespół Sonko i z niecierpliwością czekamy na wsparcie tego przedsięwzięcia poprzez zapewnienie struktury naszej Grupy. Przejęcie to pomoże nam w krótkim okresie osiągnąć skonsolidowane obroty w wysokości około 1 mld euro” – powiedział prezes Euricom Bruno Sempio, cytowany w komunikacie.
„W ciągu pięciu lat, kiedy Sonko jest częścią Grupy Oshee, osiągnęliśmy większość naszych celów. Oshee koncentruje się teraz na swojej podstawowej działalności związanej z napojami i planuje akwizycję w Europie Zachodniej, aby wzmocnić swoją pozycję i stymulować ekspansję w tym regionie” – wskazał prezes Oshee Dariusz Gałęzewski.
Sonko to firma produkująca przekąski, ma siedzibę we Wrocławiu. Marka Sonko jest jedną z najbardziej znanych marek przekąsek w Polsce, obecną na rynku od 1989 roku. Oferta produktowa Sonko opiera się głównie na zdrowych przekąskach, wykorzystujących ryż i inne zboża jako główne składniki. Ponadto marka Sonko jest obecna w segmencie ryżu i kaszy manny, wskazano także w materiale.
Euricom podaje, że ma silną pozycję lidera w zakresie ryżu i produktów z ryżu w kanałach sprzedaży detalicznej, gastronomii i B2B w Unii Europejskiej.
Źródło: ISBnews