InPost ocenia, że tempo rozwoju rynku e-commerce w Polsce może wynieść między 15-18% w 2021 roku wobec wcześniej prognozowanego przedziału 15-20% wzrostu, poinformował prezes Rafał Brzoska.
„Rynek zdecydowanie zwolnił. Teraz bym powiedział: 15-18%” – powiedział Brzoska podczas konferencji prasowej, pytany o spodziewany wzrost rynku za cały 2021 rok.
„Jeszcze po I półroczu byliśmy przekonani, że będziemy bliżej 20%, ale zawsze mówiliśmy, że będzie między 15 a 20% i tutaj się niewiele zmienia. Na pewno mamy do czynienia z ogólnym poluzowaniem [obostrzeń], jeżeli chodzi o retail klasyczny, fizyczny. Teraz dochodzą inne czynniki – inflacja, niepewność co do poziomu cen energii – to wszystko ma wpływ na wstrzymywanie się z wydatkami w retailu i to nie jest tak, że to nie ma wpływu na e-commerce, to się rozkłada na oba kanały” – dodał prezes.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki – InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews