Wśród mikro, małych i średnich firm 28,5% deklaruje, że korzysta obecnie z wynajmu długoterminowego samochodów – to o 2 pkt proc. więcej niż na początku 2020 r. i o 8,3 pkt proc. więcej niż w I kwartale 2021 r., wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Carefleet. Kolejne 17,9% respondentów rozważa skorzystanie z tej formy finansowania pojazdów w niedalekiej przyszłości.
„W dobie pandemii coraz więcej firm zaczyna szukać oszczędności w obszarach, które dotychczas postrzegane były jako w pełni zoptymalizowane z kosztowego punktu widzenia. Dotyczy to również finansowania samochodów służbowych. Wielu przedsiębiorców z sektora MŚP, którzy dotychczas przyzwyczajeni byli do kredytów lub zakupu pojazdów ze środków własnych, zaczyna dostrzegać, że na rynku dostępne są inne rozwiązania, z których od lat z powodzeniem korzystają korporacje i duże podmioty gospodarcze. Wynajem długoterminowy, w przeciwieństwie do zakupu aut za gotówkę, nie skutkuje zamrożeniem kapitału, który można przeznaczyć na realizację innych celów firmy. Jest też znacznie tańszym i o wiele bardziej przystępnym rozwiązaniem niż kredyt samochodowy. To sprawia, że coraz więcej przedsiębiorców, zwłaszcza tych, których płynność finansowa spowolniła w wyniku pandemii, otwiera się obecnie na wynajem, finansując w ten sposób przynajmniej część firmowej floty” – skomentował dyrektor sprzedaży i marketingu Bartosz Olejnik, cytowany w komunikacie.
Jak wynika z badania, im większa firma w sektorze MŚP, tym częściej korzysta z wynajmu długoterminowego. Rozwiązanie to jest stosowane obecnie przez 19% mikroprzedsiębiorstw oraz odpowiednio 32,7 i 33,7% małych i średnich podmiotów gospodarczych. Według Carefleet warto zauważyć, że choć najmniejsze przedsiębiorstwa z wynajmu korzystają najrzadziej, to w nich drzemie największy potencjał zakupowy – 23,5% ich przedstawicieli rozważa wybór tej formy finansowania w niedalekiej przyszłości. Dla porównania, w małych i średnich firmach odsetek ten wynosi 12,3% oraz 19,5%.
W sektorze MŚP z wynajmu korzysta 36,4% przedsiębiorstw produkcyjnych oraz 25,1% i 27,6% podmiotów specjalizujących się w usługach i handlu, podano także.
Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu br. wśród mikro, małych i średnich przedsiębiorstw na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie N = 500 przez Instytut Keralla Research na zlecenie Carefleet.
Carefleet jest jedną z wiodących polskich firm specjalizujących się w finansowaniu i zarządzaniu samochodami, świadczącą usługi dla biznesu i klientów indywidualnych.
Źródło: ISBnews