Żabka Polska wdrożyła oparte o chmurę narzędzie do zarządzania siecią franczyzową bazujące na rozwiązaniach Salesforce, podała spółka. Partnerem technologicznym odpowiedzialnym za wdrożenie systemu jest Accenture w Polsce.
„Franczyzobiorcy, których już blisko 6000 współpracuje z naszą siecią, są od zawsze w centrum naszej uwagi, dlatego systematycznie podnosimy jakość ich obsługi. Wdrożenie Salesforce umożliwiło nam stworzenie wielowarstwowego ekosystemu, łączącego funkcjonalnie i procesowo zespoły centrali oraz kadry operacyjnej (korzystające z FRM) z franczyzobiorcami i partnerami ds. sprzedaży (korzystającymi z aplikacji Cyberstore). Narzędzia FRM i Cyberstore współpracują ze sobą w czasie rzeczywistym. Pozwalają nam m.in. prowadzić scentralizowany model rekrutacji, pobudzają transformację sieci terenowej dzięki profilowanej komunikacji czy umożliwiają monitoring wydajności usług sklepowych w czasie rzeczywistym. Wierzymy, że nowy system pomoże nam jeszcze lepiej wspierać naszych franczyzobiorców, co z kolei przełoży się na wzrost ich zaangażowania i zwiększenie satysfakcji ze współpracy z siecią Żabka” – powiedział dyrektor zarządzający Żabka Future Tomasz Blicharski, cytowany w komunikacie.
Rozwiązania dostarczone przez Salesforce (m.in. Salesforce Communities, Salesforce Service Cloud, Applications i Platform) pozwoliły na optymalizację wielu procesów biznesowych, ale także istniejących już systemów kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem (ERP), czy wsparcia back-office. Dopasowanie rozwiązań do potrzeb Żabki pozwala na stopniowe migrowanie procesów biznesowych z wielu systemów do jednego miejsca, uproszczając i przyśpieszając prace niemal wszystkich działów, podano.
„Żabka ze swoim bardzo szybkim tempem ekspansji potrzebowała rozwiązania, które jest łatwo skalowalne i podąża za tempem rozwoju, ale także zmieniającymi się oczekiwaniami. Przykład Żabki pokazuje, że ekosystem Salesforce to nie tylko CRM, ale wiele innych rozwiązań kompleksowo wspierających transformację cyfrową” – podkreślił dyrektor generalny i starszy wiceprezes na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Emerging Markets w Salesforce Petra Jenner.
Partnerem technologicznym odpowiedzialnym za wdrożenie systemu FRM w Polsce jest Accenture. Ze względu na pandemię projekt prowadzony był zdalnie, obejmując kilkadziesiąt warsztatów i szkoleń biznesowych, podano również.
„Nasze doświadczenie przy dużych transformacjach IT na bazie platformy Salesforce pozwoliło ponad 30-osobowemu zespołowi Accenture sprawnie przejść przez wszystkie etapy projektu: analizę wymagań, budowę architektury rozwiązania, konfigurację, development, deployment, testy, szkolenia i utrzymanie systemu na produkcji. Z rozwiązania korzysta już ponad 300 użytkowników biznesowych Żabki z centrali i lokalizacji regionalnych, a kolejnych 300 dołączy w najbliższych tygodniach. Salesforce pozwoli im szybciej i sprawniej wykonywać codzienne obowiązki, zapewniając przyjazny interfejs, który centralizuje informacje o kandydatach, franczyzobiorcach i sklepach” – podsumował dyrektor zarządzający Accenture Technology w Polsce Jacek Borek.
Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7200 placówek prowadzonych przez blisko 6000 franczyzobiorców pod marką Żabka.
Źródło: ISBnews