Akardo, spółka e-commerce sprzedająca rzemieślnicze obuwie, ruszyło z drugą emisją crowdfundingową promowaną przez platformę Crowdway. Spółka planuje pozyskać 1,68 mln zł, które przeznaczy na rozwój działalności zagranicznej – marki Akardo w Czechach i na Słowacji oraz nowego brandu premium Haka Shoes w całej Unii Europejskiej, podało Akardo. Spółka planuje docelowo debiut na NewConnect, nie wcześniej niż w 2023 roku.
„Uważamy, że wysokiej jakości rzemiosło jest wartością, o której powinien usłyszeć świat. W związku z tym, w 2021 roku stawiamy na ekspansję zagraniczną. Chcemy, aby Akardo rozpoczęło działalność eksportową od Czech oraz Słowacji. Uruchomienie platform e-commerce na tych rynkach mamy zaplanowane odpowiednio na trzeci i czwarty kwartał tego roku. Jest to jeden z celów obecnej emisji akcji spółki”- powiedział prezes Akardo Adam Kubarski, cytowany w komunikacie.
Jak wskazał, trwają też ostatnie prace nad startem w drugim kwartale br. nowej marki Haka Shoes, która od razu będzie oferowana w krajach Unii Europejskiej.
Cele emisji to m.in. ekspansja zagraniczna wraz ze zmianą platformy e-commerce dla sklepu internetowego i dostosowaniem modelu biznesowego do sprzedaży eksportowej – dodatkowi pracownicy, tłumaczenia, sposoby płatności, logistyka, wdrożenie wersji sklepu dla domen akardo.cz i akardo.sk. Ponadto spółka zakłada działania marketingowe – budowę od podstaw wewnętrznego działu marketingu, który będzie pracował nad zwiększaniem świadomości oraz sprzedaży obu marek; poszerzenie asortymentu – wzrost liczby modeli oraz nawiązanie współpracy z kolejnymi zakładami szewskimi; zwiększenie środków obrotowych i dalsze zatowarowanie magazynu.
Wiosną ubiegłego roku spółka przeprowadziła pierwszą kampanię crowdfundingową, która zakończyła się sukcesem – zebrano 100% kapitału wynoszącego 999 999 zł. Ponad 500 inwestorów objęło wówczas wszystkie z oferowanych 111 111 akcji.
Akardo SA to platforma e-commerce, która nieprzerwanie od 2013 roku sprzedaje obuwie wykonywane ręcznie przez lokalnych rzemieślników z okolic Wadowic. Oferuje 650 modeli butów odznaczających się wysokim stosunkiem jakości do ceny. Spółka obsłużyła w ostatnim roku 13 000 zamówień na łączną kwotę ponad 4 400 000 zł, a od powstania marki Akardo współpracujący z nią szewcy wyprodukowali ręcznie 55 000 par butów.
Źródło: ISBnews