Art Box Gallery planuje otworzyć pierwszą w Polsce w pełni multimedialną galerię – w Fabryce Norblina w przyszłym roku, podała spółka. Na realizację części prac przy projekcie spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów społecznościowych – planowaną na wrzesień kampanię wspierać będzie Crowdway. Dotychczasowe inwestycje Art Box Gallery wyniosły ponad 3 mln zł.
Art Box Experience będzie pierwszą w pełni cyfrową przestrzenią kulturalno-rozrywkową w Polsce i regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Przestrzeń oparto na autorskim projekcie rozwiązań systemowych, umożliwiających stworzenie wrażenia mobilnej, żywej przestrzeni multimedialnej w fizycznej lokalizacji. Pierwsze wystawy ruszą w I kw. 2022 roku, podano.
„Projekt zaoferuje gościom wyjątkowe doświadczenia przez kombinację nowoczesnych technik animacji prezentowanych w pomieszczeniach 360, zbudowanych z nowoczesnych ekranów projekcyjnych i wzbogaconych o ścieżkę dźwiękową. Za pomocą pierwszego na świecie zautomatyzowanego systemu podnoszonych ekranów możemy w pełni rekonfigurować przestrzeń Art Box Experience” – powiedział założyciel Art Box Gallery Piotr Sikora, cytowany w komunikacie.
W lipcu 2020 r. spółka zawarła z Fabryką Norblin 10-letnią umowę najmu 800 m2 powierzchni. Wynajmujący postanowił również przeznaczyć ponad 2,2 mln zł netto na prace adaptacyjne w przestrzeni wystawienniczej, aby zespół mógł się skupić na rozwoju kontentu i przygotowaniu operacyjnym. Wynajmujący należy do notowanej na GPW Grupy Capital Park, która zarządza portfelem nieruchomości o łącznej powierzchni 213 tys. m2 i wartości rynkowej 1,8 mld zł.
„Prace wdrożeniowe są już na zaawansowanym etapie. Łączna wartość inwestycji związanych z działalnością spółki wyniosła do tej pory około 3 mln zł, w tym 2,2 mln zł na adaptację powierzchni oraz 800 tys. zł na prace projektowe, sprzęt multimedialny i utworzenie części kontentu do planowanych projekcji. Mamy konieczny w obecnych czasach plan funkcjonowania w reżimie sanitarnym, który pozwoli na udostępnianie przestrzeni także w razie ewentualnego przywrócenia obostrzeń” – dodała prezes ArtBox Gallery Joanna Kowalkowska.
Zarząd Art Box Gallery zapowiedział przeprowadzenie emisji crowdfundingowej. Ruszy ona we wrześniu br. i będzie promowana przez platformę crowdinvestingu Crowdway. Środki pozyskane w ramach kampanii spółka planuje przeznaczyć na realizację zadań związanych z uruchomieniem i promocją przestrzeni Art Box Experience. Szczegółowe cele zostaną udostępnione tuż przed startem emisji.
Źródło: ISBnews