Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Crowdfunding

Coffeedesk pozyskał 2 mln zł w ramach emisji crowdfundingowej

Dodane przez Bartłomiej Supernak
13 lipca 2020
w dziale Crowdfunding
0
praca
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

All Good – spółka matka Coffeedesk – pozyskała ponad 2 mln zł, czyli 100% celu zbiórki, w ramach emisji crowdfundingowej na platformie Crowdway, podano w komunikacie.

„Coffeedesk – kawowy omnichannel i lider kawowego e-commerce w Polsce – rusza na podbój Europy dzięki crowdinwestorom. Spółka-matka dystrybutora kaw, herbat i sprzętu do ich parzenia, All Good SA pozyskała kwotę 2 016 000 zł w kampanii crowdfundingowej na Crowdway. To 100% celu zbiórki. Udowodniła też, że potrafi generować wzrost nawet w czasie pandemii, bo w I półroczu br. zwiększyła obroty o ponad 41% r/r” – czytamy w komunikacie.

W zakończonej ofercie publicznej All Good, wspieranej kampanią crowdfundingową, spółka pozyskała 541 nowych akcjonariuszy, którzy objęli wszystkie z 112 000 akcji serii B.

„Poprosiliśmy miłośników kawy i crowdinwestorów o łyk gotówki na pobudzenie rozwoju Coffeedesk. Mamy to! Serdecznie dziękujemy nowym akcjonariuszom, a także wszystkim, którzy trzymali kciuki za sukces zbiórki. Jej początek przypadł na trudny okres pandemii, który jednak pokazał siłę e-commerce, a także rosnącej społeczności kawoszy. Wynik kampanii to też ogromny skok adrenaliny, by ruszyć na podbój kawowego e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej i Skandynawii” – powiedział CEO Coffeedesk (członek zarządu All Good) Łukasz Wichłacz, cytowany w komunikacie.

Coffeedesk to kolejna w tym roku kampania promowana na Crowdway, która zakończyła się sukcesem.

„Gratulujemy zespołowi Coffeedesk świetnego wyniku zbiórki i dziękujemy wszystkim inwestorom, zgromadzonym wokół Crowdway oraz All Good. W ostatnich latach więcej niż co drugi projekt promowany na naszej platformie osiągał 100% celu. Aż trzy na cztery zbiórki, które rozpoczęły się i zakończyły w okresie lockdownu, pozyskały całą oczekiwaną kwotę. Utwierdza nas to w przekonaniu o skuteczności przyjętego modelu działania, który zakłada selektywny dobór projektów, mających solidny potencjał biznesowy i zaangażowaną społeczność” – powiedział prezes Crowdway Jakub Niestrój, cytowany w komunikacie.

Ze zgromadzonej puli ponad 2 mln zł, kwotę 900 tys. zł Coffeedesk przeznaczy na wdrożenie platformy e-commerce B2C, a kolejnych 500 tys. zł na rozwój platformy B2B.

„W ostatnim kwartale opracowaliśmy m.in. makiety i koncepcję panelu użytkownika i rozpoczęliśmy prace deweloperskie nad serwisem sprzedażowym dla odbiorców zagranicznych” – dodał dyrektor sprzedaży Coffeedesk (członek zarządu All Good) Jacek Gardzielik.

Drugi cel spółki to wdrożenie subskrypcji kawowej, czyli modelu regularnych zamówień paczek kawy dla klientów indywidualnych i biznesu. Firma wyselekcjonowała już profile smakowe dostępne w subskrypcji, przeprowadziła cuppingi i wybrała ziarna kaw. Wartość tej inwestycji to 300 tys. zł. Analogiczną kwotę pochłonie otwarcie trzeciej kawiarni butikowej.

„Mamy już wszystkie niezbędne zezwolenia i gotowe projekty showroomu oraz przestrzeni szkoleniowej. W ciągu 3 tygodni ruszymy z pracami budowlanymi, by już jesienią zaprosić kawoszy do naszego lokalu w Warszawie” – wskazał Gardzielik.

Od stycznia do czerwca br. roku Coffeedesk obsłużył ponad 70 tys. zamówień. Przychody spółki All Good w tym okresie wzrosły o 41% i przekroczyły 33,2 mln zł.

„Przez całe półrocze zintensyfikowaliśmy akcje komercyjne, dzięki którym zwiększyliśmy bazę naszych klientów o ponad połowę. Mimo trudnej sytuacji na rynku, obroty w I półroczu były wyższe niż nasze cele sprzedażowe na ten okres. Spodziewam się, że na koniec roku przebijemy przychód, który prognozowaliśmy na kwotę 70 mln zł” – skomentował dyrektor finansowy Coffeedesk (prezes zarządu All Good) Marcin Gardzielik.

Od stycznia do czerwca br. przychód All Good w segmencie B2B łącznie w Polsce i za granicą wzrósł o 35% do 20,5 mln zł. Z kolei o 65% do 11,5 mln zł zwiększyła się r/r sprzedaż kawy, herbat i sprzętu do klientów indywidualnych, za pośrednictwem sklepu internetowego Coffeedesk. Czasowe zamknięcie dwóch kawiarni butikowych spółka zrekompensowała wzrostami w maju i czerwcu, by zamknąć półrocze kwotą 1,4 mln zł (spadek o 11% r/r). W tym segmencie spółka w czerwcu powiększyła zespół o kilku nowych pracowników.

Strategiczne kierunki rozwoju Coffeedesk to kraje Europy Północnej i region Europy Środkowo- Wschodniej.

„W Finlandii, Danii i Czechach zanotowaliśmy rekordową dynamikę sprzedaży. Pozyskaliśmy też nowych odbiorców w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej. Już obecnie udział sprzedaży zagranicznej wynosi 32% obrotów” – podsumował Wichłacz.

Coffeedesk jest liderem kawowego e-commerce w Polsce, który dynamicznie rozwija sprzedaż także w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma jest dystrybutorem kaw, herbat i sprzętu do ich parzenia, m.in. jako wyłączny dystrybutor uznanych na świecie marek.

Źródło: ISBnews

Tagi: Coffeedesk
Poprzedni post

Krajowe zużycie energii elektrycznej spadło o 6,96% w czerwcu

Następny post

Orange i INEA rozszerzyły współpracę dot. dostępu do sieci Fiberhost

crowfunding

SkyCash Poland uruchamia crowdfundingową emisję akcji na kwotę 4,2 mln zł

Stava

Stava pozyskała ponad 3,4 mln zł z emisji w modelu crowdfundingowym

wykres

CanPoland z Grupy Pelion planuje crowdfunding i debiut na NewConnect

pieniądze

Wartość emisji na Crowdway wzrosła do 25,6 mln zł w 2020 roku

żywność

Las Vegans pozyskał ok. 1 mln zł na wprowadzenie na rynek wegańskiej czekolady

Stava

Stava uruchamia crowdfundingową emisję akcji na kwotę ok. 4,3 mln zł

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pomóż ratować życie

Najnowsze

mbank

mBank: Rezerwa na ryzyko prawne zw. z kredytami w CHF to 439,5 mln zł w IV kw.

PERN

PERN oddał do eksploatacji trzy zbiorniki w Emilianowie i Małaszewiczach

senat

Sejmowa komisja za odrzuceniem większości poprawek Senatu do budżetu na 2021

aluminium

Alumetal Poland zrealizuje inwestycję w Nowej Soli za ok. 78 mln zł

WIG

Indeks WIG20 spadł o 2,16% na zamknięciu we wtorek

UE

Ze środków UE na Śląsk trafi co najmniej 4,43 mld euro

medycyna

Mercator ma umowę z Re:use i Helsingborg na dostawę rękawic za 152,66 mln zł

wykres

Rząd podjął uchwałę ws. zwiększenia pomocy rozwojowej do 0,33% PKB w 2030

© 2020 inwestycje.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste

© 2020 inwestycje.pl